شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 279558

یك فنجان قهوه، آب‌پرتقال و ماست تصاویری هستند كه برخی‌ها از یك صبحانه كامل در ذهن دارند. متاسفانه تعداد كمی از افراد از این حقیقت كه مصرف برخی مواد غذایی با معده خالی نمی‌تواند زیاد برای ما مفید باشد آگاهی دارند.

غذاهایی كه نباید صبح‌ها بخورید

سلامت نیوز: یك فنجان قهوه، آب‌پرتقال و ماست تصاویری هستند كه برخی‌ها از یك صبحانه كامل در ذهن دارند. متاسفانه تعداد كمی از افراد از این حقیقت كه مصرف برخی مواد غذایی با معده خالی نمی‌تواند زیاد برای ما مفید باشد آگاهی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، موارد زیر را در این زمینه در نظر داشته باشید:

مواد غذایی حاوی قند:  مصرف موادی مثل شكلات هنگام صبح باعث افزایش سطح انسولین بدن می‌شود. افزایش انسولین به نوبه خود فشار كاری روی لوزالمعده را كه تازه از خواب بیدار شده است افزایش می‌دهد. این شرایط می‌تواند به دیابت منجر شود.


ماست و دیگر فرآورده‌های حاصل از تخمیر شیر: اگر با معده خالی ماست مصرف كنید، اسید هیدروكلریك تشكیل شده در معده، باكتری اسید لاكتیك را كه از باكتری‌های خوب معده است ازبین می‌برد. بنابراین مصرف ماست با معده خالی بیشتر از آن‌كه مفید باشد
مضر است.

گلابی: فیبرهای خامی موجود در گلابی می‌توانند به لایه مخاطی نازك معده خالی آسیب برسانند.

گوجه فرنگی: اسید تانیك فراوان موجود درگوجه فرنگی میزان اسیدیته معده را افزایش می‌دهد. این شرایط می‌تواند بروز زخم معده را به دنبال داشته باشد.

خیار و دیگر سبزیجات سبز: سبزیجات خام، منابع غنی از آمینو اسیدها هستند، اما اگر با معده خالی مصرف شوند، می‌توانند باعث ایجاد سوزش معده، نفخ و دردهای شكمی شوند.

موز: مصرف موز با معده خالی باعث افزایش شدید منیزیم خون می‌شود. افزایش منیزیم خون می‌تواند به قلب آسیب برساند.

فلفل: مواد غذایی تند باعث آسیب و تحریك مخاط معده شده و تولید اسید را در معده افزایش می‌دهند. این شرایط بروز اختلالات معمول در سیستم گوارش را به دنبال خواهد داشت.

نوشیدنی‌های كربناتی: مصرف نوشیدنی‌های كربناتی هنگام صبح به غشای مخاطی معده آسیب می‌رساند و میزان خونرسانی به معده را كاهش می‌دهد. درنتیجه هضم غذا به كندی صورت می‌گیرد.

مركبات:  مركبات سرشار از اسیدهای میوه هستند و مصرف آنها با معده خالی، سوزش معده، افزایش خطر ورم معده و حتی زخم معده را به دنبال دارد.
منبع: inspiralviral.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha