چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 27956
سلامت نیوز :  استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: والدین در صورت مشاهده راه رفتن كودكان خود به شكل پرانتزی، حتما به متخصص ارتوپدی مراجعه كنند.
 
دكتر علیرضا احمدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: پرانتزی یا نرمی استخوان یكی از عوارضی است كه بسیاری از پدر و مادرها به محض مشاهده آن در پای كودكشان، دچار دلشوره می شوند.
وی اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد، معمولا وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، به طور طبیعی دارای پاهای پرانتزی است كه تا 18 ماهگی ادامه می یابد.
احمدی ادامه داد: پای كودك پس از 18 ماهگی شروع به برعكس شدن می‌كند، یعنی ساق نسبت به ران، به طرف خارج منحرف می‌شود و در سه سالگی به حداكثر رسیده و در مراحل رشد، این زاویه كم‌كم برگشته و تا هفت سالگی به حالت طبیعی درمی‌آید.
این متخصص ارتوپدی گفت: در كودكانی كه نسبت زاویه ساق و ران آنان خیلی متفاوت است، می‌توان با انجام چند آزمایش و تجویز دارو، مشكل را برطرف ساخت تا بقایای این نرمی استخوان در بزرگسالی به شكل پای پرانتزی بروز نكند.
وی تصریح كرد، مشكلات ساده سیستم عضلانی و اسكلتی كودكان، چنانچه در مراحل اولیه تشخیص داده نشود به مرور زمان پیشرفت می‌كند به‌طوری كه برای درمان آن، ناگزیر باید روش‌های پیچیده و سخت جراحی را به كار برد.
احمدی با اشاره به اینكه والدین بهترین افراد برای تشخیص به‌ موقع مشكلات استخوانی كودك خود هستند، افزود، چنانچه مادران متوجه مشكلی در راه رفتن و طرز نشستن كودكان خود شوند، حتما كودك را به یك متخصص ارتوپدی نشان دهند.
وی با بیان اینكه تشخیص به موقع، استفاده از كفش‌های مناسب و برخی نكات آموزشی در درمان این عارضه تاثیر دارد، خاطرنشان كرد، تشخیص مشكلات ارتوپدی كودكان، نیازمند دقت بیشتر والدین است. خن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha