نشانه های عفونت مخمری واژن به قدری واضح است که خیلی زود متوجه آن خواهید شد، خارش غیر قابل تحملی که بین پاهایتان حس می کنید و می خواهید هر طور شده از آن راحت شوید.

آیا درمان عفونت مخمری واژن با سرکه سیب امکان پذیر است؟

سلامت نیوز:  نشانه های عفونت مخمری واژن به قدری واضح است که خیلی زود متوجه آن خواهید شد، خارش غیر قابل تحملی که بین پاهایتان حس می کنید و می خواهید هر طور شده از آن راحت شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، نشانه های عفونت مخمری واژن به قدری واضح است که خیلی زود متوجه آن خواهید شد، خارش غیر قابل تحملی که بین پاهایتان حس می کنید و می خواهید هر طور شده از آن راحت شوید.

اگر در  اینترنت به دنبال درمان خارش واژن یا درمان عفونت مخمری بگردید احتمالا اولین گزینه ای که به شما پیشنهاد می دهد سرکه سیب است.


از کجا بدانم مبتلا به عفونت مخمری شده ام؟

عفونت مخمری یا کاندیدیازیس candidiasis توسط قارچ کاندیدا Candida که در مناطق تاریک و مرطوب مثل دهان، گلو و واژن رشد می کند، بوجود می آید. این قارچ کاملا بی خطر است تا زمانی که شروع به تکثیر کند و برایتان مشکل ساز شود.

اگر جنس لباس زیرتان به گونه ای باشد که هوا رد نکند ( بهترین گزینه لباس زیرهای نخی است ) یا آنتی بیوتیک مصرف کرده باشید که باکتری های خوب واژن را از بین برده باشد ممکن است کاندیدا شروع به رشد کند و منجر به عفونت واژن شود.

عفونت مخمری با عوارض جانبی از جمله خارش، سوزش، قرمزی ، تورم و درد هنگام رابطه جنسی و ادرار کردن، سوزش و ترشحات غلیظ همراه است.


آیا سرکه سیب می تواند عفونت مخمری را از بین ببرد؟

برخی افراد برای درمان عفونت مخمری استفاده از محلول آب و سرکه برای شستشوی داخل واژن یا نشستن در تشت آب و سرکه را توصیه می کنند ولی به گفته دکتر لورن استریچر Lauren Streicher استاد بالینی زنان و مامایی در دانشگاه نورت وسترن از سرکه سیب روی سالادتان استفاده کنید نه در واژنتان.

سرکه سیب اسیدی است و فقط باعث افزایش سوزش پوست داخل و اطراف واژن خواهد شد. هیچ دلیل پزشگی برای استفاده از سرکه سیب بری درمان عفونت مخمری وجوود ندارد حتی می تواند باعث از بین رفتن تمام باکتری های خوب واژن شود.


چگونه عفونت مخمری را درمان کنیم؟

برای درمان عفونت مخمری می توانید از داروهای ضد قارچی تجویزی یا بدون تجویز که به شکل کرم برای داخل واژن یا قرص های خوراکی موجود هستند استفاده کنید.

حدود نیمی از زنان سایر بیماری ها را با عفونت مخمری اشتباه می گیرند بنابراین بهتر است به جای استفاده سرخود از داروها به پزشک مراجعه نمایید. اگر چند روز بعد از استفاده از داروی ضد قارچی هنوز نشانه های بهبود را مشاهده نمی کنید ممکن است عفونت ادراری یا واژینو باکتری داشته باشید که روش درمان متفاوتی نیاز دارند.

عفونت مخمری معمولا 14 روز بعد از شروع درمان بهبود پیدا می کند. برای کاهش سوزش و خارش در این مدت می توانید از حمام آب سرد البته بدون سرکه استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha