آب‌شدن چربی‌های دورِ شکم، رویایی است که حتی یک لحظه هم از سرتان بیرون نمی‌رود، اما مراقب باشید که بساط رسیدن به این رویا را با آسیب‌زدن به بدنتان فراهم نکنید.

لطفا هر شب شام بخورید!

سلامت نیوز: آب‌شدن چربی‌های دورِ شکم، رویایی است که حتی یک لحظه هم از سرتان بیرون نمی‌رود، اما مراقب باشید که بساط رسیدن به این رویا را با آسیب‌زدن به بدنتان فراهم نکنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، وقتی به بهانه کاهش وزن یا حتی چاق‌تر نشدن، شام را از وعده‌های غذایی‌تان حذف می‌کنید، بدنتان برای روبه‌رو‌شدن با بحران‌های متعددی آماده می‌شود. این مطلب را بخوانید تا ادعای ما را باور کنید.


می‌خوابید؛ اما از خواب سیر نمی‌شوید
وقتی شب‌ها گرسنه می‌خوابید، افت فشارخون، شما را خیلی زود از حالت بیداری خارج می‌کند، اما مغزتان به همین سادگی به خواب فرو نمی‌رود. مغز شما هنوز در جست‌وجوی غذاست و به همین دلیل با وجود خروپف‌کردن‌هایتان هشیار است. از آنجا که در این شرایط خواب‌تان عمیق نمی‌شود، روز بعد همچنان با خستگی و کسالت از خواب بیدار می‌شوید و به‌خوبی از پس انجام کارهایتان برنمی‌آیید.
 
چاق‌تر می‌شوید
گرسنگی بیش از اندازه، بدن شما را در کنترل سطح قندخون ناتوان می‌کند. این اتفاق از یک طرف میل شما را به پُرخوری بالا می‌برد و از طرف دیگر سوخت‌وسازتان را کاهش داده و باعث جذب بیشتر موادغذایی در وعده‌های بعدی می‌شود. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، به‌جای تحمل گرسنگی، باید خودتان را با موادغذایی کم‌کالری، سیر نگه‌ دارید.
 
عضلاتتان نابود می‌شود
گرسنگی طولانی‌مدت، زمینه را برای تخریب عضلاتتان فراهم می‌کند. اگر بدنتان را به چالش سیری ناگهانی و گرسنگی طولانی‌مدت وارد کنید، نه‌تنها عضلات دست‌وپایتان روند تخریب را در پیش می‌گیرند، بلکه حتی عضلات قلبتان هم آسیب می‌بینند.
 
زودتر خسته می‌شوید
کمبود انرژی و خستگی مداوم، یکی از مشکلات افرادی است که از ابتدای شب تا صبح روز بعد با گرسنگی می‌جنگند. یادتان نرود که بدن شما حتی در خواب هم کالری می‌سوزاند و اگر انرژی موردنیازش را تامین نکنید، توان بدنتان در ساعات بعد از بیداری پایین می‌آید. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید در ابتدای  شب، حجم متوسطی از غذا را میل کنید و شام را با استفاده از سبزیجات تازه و غلات سبوس‌دار آماده کنید.
 
بداخلاق می‌شوید
گرسنگی طولانی‌مدت و واردکردن ناگهانی حجم زیادی از غذا به بدن، حتی بر خلق‌و‌خوی شما هم تاثیر می‌گذارد. هورمون‌های بدنتان تحت‌تاثیر این نوسانات قرار می‌گیرند و نه‌تنها تمرکزتان پایین می‌آید، بلکه بداخلاق، عصبی و زودرنج هم می‌شوید. گذشته از این، محرومیت از موادغذایی ضروری، بدن را با کمبودهایی مواجه می‌کند که بر خلق‌وخو هم اثر گذاشته و حتی احتمال ابتلا به اختلالات اضطراب و افسردگی را بالا می‌برد. یادتان نرود که خواب ناکافی و سطحی، یکی از مشکلات همیشگی افرادی است که شب‌ها شام نمی‌خورند و همین خواب ناکافی، می‌تواند به عاملی برای ابتلا به افسردگی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha