این قرص با دارابودن 20میلی گرم عصاره خشک میوه این گیاه در رفع علائم پیش از قاعدگی یا PMS بسیار موثر بوده و همچنین جهت رفع انواع بی نظمی های سیکل قاعدگی ، بالا بودن پرولاکتین خون ،کاهش دردهای قاعدگی و همچنین عوارض شایع یائسگی مانندگرگرفتگی ها موثر می باشد.

دارویی برای بهبود اختلالات پیش از قاعدگی ، قاعدگی و یائسگی

سلامت نیوز: قاعدگی یا عادت ماهانه ، یک روند فیزیولوژیک طبیعی مربوط به تغییرات هورمونی و تناسلی می باشد که در یک خانم بالغ بصورت ماهیانه اتفاق می افتد.این پدیده فیزیولوژیک تحت تاثیر هورمون های آزاد شده از غده هیپوفیز و تخمدان ها می باشد. از شروع قاعدگی تا شروع قاعدگی بعد یک سیکل محسوب می شود. هر سیکل قاعدگی به طور متوسط 28 روز طول می کشد. اما در بسیاری از خانم ها این سیکل به صورت های مختلف دچار اختلال شده و می توان گفت که اختلالات قاعدگی در زنان و دختران بسیار رایج می باشد. این اختلالات شامل فقدان عادت ماهیانه یا آمنوره، خونریزی شدید طی قاعدگی یا منوراژی، دفعات کم قاعدگی یا الیگومنوره و همچنین دفعات زیاد قاعدگی یا پلی منوره می باشد.

به گزارش سلامت نیوز اگر فواصل بین دو قاعدگی از 24 روز کمتر باشد در اصطلاح علمی پلی منوره و اگر از 37 روز بیشتر باشد الیگومنوره نام دارد. شایع ترین علت بی نظمی های قاعدگی مربوط به  اختلالات تخمک گذاری است.الیگومنوره در افرادی که اختلال در ترشح هورمونی به نام پرولاکتین را دارند و همچنین در خانم های مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)  بیشتر دیده می شود.

از عوامل دیگر موثر در بی نظمی های سیکل قاعدگی می توان به کاهش وزن شدید، ورزش به شکل حرفه ای، چاقی، اضطراب و ابتلا به دیابت اشاره کرد.

سندرم پیش از قاعدگی یا PMS از دیگر اختلالات آزار دهنده شایع بین خانم ها است که حدود ده روز قبل از قاعدگی اتفاق می افتد و با علائمی مانند دردناکی سینه ها(Mastalgia) ، تمایل به مصرف شیرینی جات، آکنه (جوش صورت) ،نفخ شکمی و همچنین تغییرات خلق و خو بروز می کند.دلیل بروز این علائم ،تغییرات هورمونی شدید و در پی آن تغییرات در عملکرد ناقل های عصبی مغزی است.

از دیگر اختلالات آزار دهنده در زنان ، مشکلات بعد از یائسگی می باشد یائسگی یکی از مراحل طبیعی زندگی زنان است که معمولا در سنین بین 45 تا 55 سالگی رخ می دهد.دراین زمان ،تخمدان ها به میزان کمتری هورمون های زنانه ترشح کرده و سبب بروز علائم یائسگی می شوند. این علائم شامل تغییرات روحی و جسمی مانند گرگرفتگی ، تپش قلب ، تعریق، اضطراب وبی خوابی و.... می باشد.

گیاه پنج انگشت با نام علمی vitex Agnus-castus یکی از گیاهان دارویی مهم ومعروف برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی، قاعدگی وهمچنین یائسگی می باشد. در همین راستا شرکت داروسازی دینه ایران با استفاده از عصاره خشک میوه گیاه پنج انگشت،اقدام به تولید قرص فمودین نموده است.این قرص با دارابودن 20میلی گرم عصاره خشک میوه این گیاه در رفع علائم پیش از قاعدگی یا PMS بسیار موثر بوده و همچنین جهت رفع انواع بی نظمی های سیکل قاعدگی ، بالا بودن پرولاکتین خون ،کاهش دردهای قاعدگی و همچنین عوارض شایع یائسگی مانندگرگرفتگی ها موثر می باشد.

قابل تهیـه در کلیه داروخـانه های کشور

www.dinehiran.ir

info@dinehiran.ir

صدای مشتری: 02161018000

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha