سلامت نیوز : برنامه منطقی سازی و مشخص کردن سقف درآمد پزشکان به زودی اجرایی شده و به درآمدهای مازاد مالیات تعلق می گیرد.
 
دکتر حسن امامی رضوی معان درمان ضمن اعلام این خبر، گفت: نمی توانیم بگوییم پزشکان هر چقدر که توانستند و خواستند درآمد کسب کنند. در هیچ جای دنیا چنین نیست. هر شغلی سقف درآمدی دارد و مالیاتی که دولت از آن درآمدها اخذ می کند.
وی افزود: نه تنها برای حرفه پزشکی، بلکه برای همه شغل ها چنین است. هر شغلی مالیاتی و سقف درآمدی دارد. و نظام های کنترلی در هر کشوری وجود دارد. اجازه داده نمی شود افراد با هر مکانیزمی هر چقدر خواستند درآمد کسب کنند.
وی ادامه داد: درآمدها از سقف لازم که بالاتر رفت مالیات هم تصاعدی بالا رفته و تا حد 90 درصد می رسد و فرد وقتی می بیند با آن نحوه  کار چیزی عایدش نمی شود، خود را به یک حدی از درآمد تنظیم و قانع می کند.
وی با اعلام این که کنترل این درآمدها بخشی از برنامه ای است که وزارت بهداشت برای کنترل مواردی نظیر اخذ زیرمیزی دنبال خواهد کرد، گفت: در این برنامه، هم حجم کار تاثیر دارد و هم میزان دریافتی. ما الان عدم تناسب حجم کار را هم داریم.
امامی رضوی اظهار داشت: برخی متخصصان هستند که با یک روابط غیرحرفه ای و غیر اخلاقی بیماران را به طرف خودشان شیفت می دهند و یک عده پزشک که به همان اندازه حاذق هستند اما قائل به این روابط غیرحرفه ای نیستند بیمار کم می آورند.
وی در ادامه تاکید کرد: مکانیزمی که در نظر گرفته شده این معضل را هم کنترل می کند.  پزشکان نمی توانند از 2 عصر تا 4 صبح روز بعد با یکسری تبلیغات غیرحرفه ای بیمار در مطب شان ویزیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha