سلامت نیوز : رئیس انجمن رادیولوژی ایران عنوان كرد: تلاش‌های انجمن رادیولوژی، زمینه ساز گسترش بیش از 250 مركز تصویربرداری مجهز به تجهیزات و تكنولوژی‌های دیجیتال چون "سی آر" و "دی آر" شده است.

به گزارش ایسنا، دكتر عبدالرسول صداقت در مراسم افتتاحیه كنگره بیست و هفتم رادیولوژی ایران، درباره مشكلات رادیولوژیست‌های كشور اظهار كرد: در شرایط حاضر افتتاح یك مركز جامع تصویربرداری در كشور به سرمایه ای بالغ بر 5/5 میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین دایر نمودن ساده‌ترین مطب رادیولوژی در یكی از شهرهای نه چندان گران قیمت ایران به سرمایه‌ای معادل 600 میلیون تومان و در كلانشهرها 800 میلیون تومان احتیاج دارد در صورتی كه از دستگاههای ماموگرافی و پانوركس دیجیتال هم استفاده نشود.

وی ادامه داد: همه اینها در حالی است كه تعرفه‌های مصوب تصویربرداری پزشكی تنها 70 تا 80 درصد از هزینه‌های فنی تولید تصویر را در برمی گیرد. وابستگی این رشته به عقد قرارداد با بیمه‌ها مشكل دیگری است كه تاخیر در پرداخت سالیانه بیمه‌ها بیش از 20 درصد خسارت به رادیولوژیست‌ها را موجب می شود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در جریان افتتاحیه بیست و هفتمین كنگره رادیولوژی ایران گفت: رادیولوژی، نقطه مركزی دایره‌ای است كه كلیه رشته‌های پزشكی برای رسیدن به تشخیص، پیوستگی و وابستگی‌های خاصی بدان یافته‌اند و از سویی دیگر رادیولوژی مداخله‌ای، پیوندی ناگسستنی و محكم در جهت درمان كم عارضه بیماری‌ها با پزشكی بالینی برقرار كرده است.

وی اضافه كرد: در سالهای اخیر، انجمن اقدام به برگزاری كنگره‌ها و برنامه‌های آموزشی گوناگونی كرده است كه باعث تعمیق ارتباطات انجمن با مجامع علمی معتبر در سراسر جهان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha