مدیر گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت رابطه محترمانه پزشکان با بیماران تاکید کرد و گفت: در تاریخ ایران، سیمای پزشک به عنوان یک فرد خردمند و درستکار ترسیم شده است.

پزشکان باید مراقب عنصر اعتماد باشند

سلامت نیوز:مدیر گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت رابطه محترمانه پزشکان با بیماران تاکید کرد و گفت: در تاریخ ایران، سیمای پزشک به عنوان یک فرد خردمند و درستکار ترسیم شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، علیرضا  زالی، در نشست با دستیاران تخصصی بالینی، با اشاره به دشواری های دوره دستیاری، به دستیاران توصیه کرد: شما برای طی این دوره باید آمادگی روحی و جسمی لازم را داشته باشد تا سختی ها شما را از ادامه این مسیر ناامید نکند.


وی با اشاره به اینکه جامعه در کنار احترامی که برای جایگاه پزشکان قائل است، به همان اندازه از آنان انتظاراتی دارد، گفت: در دوره دستیاری در یادگیری مطالب جدید کوتاهی نکنید و در ارتباط با انترن ها و دانشجویان پزشکی رفتار مناسبی داشته باشید.


زالی همچنین در ادامه تاکید کرد: ما پزشکان در تمام ارتباطات بین خود و جامعه باید مراقب عنصر اعتماد باشیم؛ جامعه پزشکی جامعه بسیار پر افتخاری است و اگر نقطه تاریکی هم در این جامعه وجود داشته باشد جامعه پزشکی با خودپالایی آن را پاک می کند.


مدیر گروه جراحی اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه بر ضرورت ایجاد و حفظ رابطه محترمانه با بیماران تاکید کرد و گفت: برای فعالیت در این رشته احترام به بیماران ضروری است.


زالی با بیان اینکه همچنین کافور برای اولین بار توسط ایرانیان به کار گرفته شد، اظهار کرد: در تاریخ ایران، سیمای پزشک به عنوان یک فرد خردمند، اخلاق مند، مردم دوست، با شرافت و درستکار ترسیم شده است.


وی در ادامه با اشاره به آموزه های دین اسلام یادآور شد: در قرآن آمده است هر کس نفسی را نجات دهد گویی همه انسان ها را نجات داده است و این موضوع نشان دهنده این است که از دیدگاه قرآن نجات دادن جان یک انسان مومن با دیگر انسان ها تفاوتی ندارد.


زالی همچنین با اشاره به تاکید قرآن بر ضرورت حفظ کرامت انسانی، تاکید کرد: شما دستیاران باید به حفظ کرامت بیماران خود در طول خدمت رسانی به آنان بسیار توجه کنید.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تاکید کرد: شما همواره باید به اساتید و پیشکسوتان خود احترام بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha