مشاور وزیر آموزش و پرورش می گوید در حال حاضر مهمترین مشکل نیاز به نوسازی و تعمیر بخشی از فضاهای آموزش و پرورش است که در این حوزه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد.

آموزش و پرورش: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد

سلامت نیوز: مشاور وزیر آموزش و پرورش می گوید در حال حاضر مهمترین مشکل نیاز به نوسازی و تعمیر بخشی از فضاهای آموزش و پرورش است که در این حوزه ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رضا مددی امروز در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان حجاب بوشهر عنوان کرد: سال تحصیلی جاری با حضور بیش از 14 میلیون و 700 دانش آموز در 110 هزار مدرسه در سراسر کشور و بیش از 500 هزار کلاس درس در سراسر کشور آغاز می شود.

وی افزود: با تدابیر وزارت آموزش و پرورش طی شش ماه گذشته، در سطح کشور کمبود محسوس معلم و نیروی انسانی نداریم و با کمک معلمان بازنشسته، حق التدریس و اضافه تدریس همکاران در سراسر کشور کمبود نیرو جبران می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از طریق دانشگاه ماموریت گرای فرهنگیان نیروی انسانی موردنیاز خود را تامین می کند. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف در رشته های موردنیاز آموزش و پرورش نیز همه ساله از طریق آزمون جذب و بخشی از کمبودها رفع می شود.
 
48 هزار نفر از نیروی انسانی آموزش و پرورش در سراسر کشور بازنشسته شده اند که خوشبختانه جایگزین این نیروها تامین شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در توضیح کمبود کلاس درس اظهار کرد: معمولا در سطح کشور به اندازه کافی فضای آموزشی داریم، مهمترین مشکل فعلی اینکه بخشی از فضاهای آموزش و پرورش نیاز به تعمیر و نوسازی دارد.
 
30 درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد ولی مجموعا به لحاظ فیزیکی در سطح کشور با کمبود خاصی مواجه نیستیم و بازسازی و نوسازی مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد. حتی در استان های سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان برای سال تحصیلی جدید مشکل خاصی نداریم.

مددی با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های لازم هوشمندسازی مدارس یک کار تدریجی است، افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات، توسعه فناوری ها در سطح مدارس از سیاست های جدی آموزش و پرورش است و از مجموعه امکانات موجود برای تحقق این هدف استفاده خواهیم کرد.

رییس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی 99-98 گفتمان سازی سند تحول روح حاکم بر آموزش و پرورش است بنابراین کوشش خواهیم کرد مجموعه همکاران ما، معلمان و مدیران مدرس در سطح کشور با ادبیات سند تحول آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه شاهرگ حیاتی جامعه است و همه راه ها به مدرسه ختم می شود، یادآور شد: ادبیات سند تحول تاکید بر این دارد که مدرسه محل کسب تجربه های تربیتی است و تربیت همه جانبه در دستور کار آموزش و پرورش بوده و باید تلاش شود مدرسه محیطی شاد و شورانگیز برای دانش آموزان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha