چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 27972
سلامت نیوز : مدیر فروش شرکت تولید کننده دستکش های جراحی گفت : بسیاری از پزشکان کشور هنگام معاینه بیمار از دستکش های یک بار مصرف که به دستکش معاینه معروف هستند، استفاده نمی کنند در حالی که این دستکش ها از انتقال عفونت ها جلوگیری می کند .
 
محمد عطاردی مدیر فروش شرکت تولید کننده دستکش های جراحی و معاینه روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی ( ایران هلث ) در گفت و گو با  ایرنا افزود : این موضوع شامل پرستاران و سایر کارکنان درمانی نیز می شود زیرا آنان نیز همچون پزشک با بیمار در تماس هستند ولی متاسفانه در اکثر اوقات از دستکش های معاینه استفاده نمی کنند.
وی اظهارداشت : این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته هنگام ورود به بیمارستان یا مرکز درمانی باید از دستکش های معاینه استفاده کرد زیرا امکان انتقال عفونت های بیمارستانی از طریق تماس دست ها با اشیاء و همچنین بیماران بستری در مرکز درمانی وجود دارد.
عطاردی خاطرنشان کرد : باید در زمینه استفاده از دستکش های معاینه در کشور فرهنگسازی شود و استفاده از این دستکش ها فقط ویژه کارکنان درمانی نمی شود و عموم مردم نیز می توانند از آنها استفاده کنند.
وی افزود : شرکت ایرانی سازنده دستکش های معاینه و جراحی ظرفیت تولید 120 میلیون جفت دستکش جراحی و 200 میلیون جفت دستکش معاینه را در سال دارد و در حال حاضر دستکش های ساخت ایران از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارند به گونه ای که استاندارد FDA ( سازمان غذا و داروی امریکا ) را کسب کرده اند.
عطاردی گفت : این دستکش ها توانسته اند 15 درصد حساسیت پوستی را نسبت به مشابه خارجی خود برای مصرف کننده کاهش دهند.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ، دندانپزشکی ، آزمایشگاهی ، صنایع دارویی و خدمات سلامت 26 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد . این نمایشگاه تا 29 اردیبهشت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha