سلامت نیوز : رئیس سازمان نظام‌پزشكی گفت: در حال حاضر وزارت كار و رفاه ادغام شده‌اند و باید ساختار و مسئولیت جدید برای آن تعریف شود لذا اعلام رسمی تعرفه‌های پزشكی به تاخیر خواهد افتاد.

سیدشهاب‌الدین صدر در حاشیه پنجمین كنگره سراسری اخلاق پزشكی كه صبح امروز در دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشنهادافزایش 28 درصدی وزارت بهداشت در زمینه تعرفه‌ها اگر به صورت كلی در نظر گرفته شود 13 درصد می‌شود در حالی كه شورای عالی بیمه برای تعرفه بخش خصوصی رشد 7 درصدی و در خصوص بخش دولتی رشد 9 درصدی را به صورت كلی پیشنهاد داده است.

وی افزود: سال 89 بودجه وزارت بهداشت 10 هزار میلیارد بود كه امسال با 60 درصد افزایش 16 میلیارد تومان رسیده است. لذا هر مقداری تعرفه‌ها واقعی‌تر شود به خصوص در بخش دولتی برای مردم بهتر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پزشكی خاطرنشان كرد: با اعتبارات امسال امیدواریم بار هزینه‌های سلامت روی دوش مردم به 50 درصد كاهش یابد.

وی گفت: تعرفه‌ها باید در هیئت وزیران به تصویب برسد اما در حال حاضر وزارت كار و رفاه ادغام شده‌اند و باید ساختار جدید و مسئولیت جدید تعریف شود. لذا اعلام تعرفه‌ها مدتی به تاخیر می‌افتد. اما هر چه تعرفه‌ها سریع اعلام شود ساماندهی امور بهتر خواهد شد.

صدر تصریح كرد: در حال حاضر هیئتهای انتظامی سازمان نظام پزشكی با افرادی كه تعرفه‌ها را قبل از اعلام رسمی آن افزایش داده‌اند برخورد می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha