وزیر دادگستری گفت: اهداف نظام را با قدرت ادامه می‌دهیم و شرط عبور از مشکلات تقویت برادری و هم‌افزایی است.

تحریم‌ها حتی اجازه جابه‌جایی یک دلار برای بیماران سرطانی را نمی‌دهد/ باید باور داشته باشیم که جنگ است و وقت نداریم

سلامت نیوز:وزیر دادگستری گفت: اهداف نظام را با قدرت ادامه می‌دهیم و شرط عبور از مشکلات تقویت برادری و هم‌افزایی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، سیدعلیرضا آوایی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: دولت عزم خود را جزم کرده تا تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش به‌کار گیرد و هر کاری از دستش برمی‌آید را در این راه انجام دهد.


وی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: رزمندگان جان خود را برای حفظ دین و کشور صرف کردند و در بین ما هستند خانواده‌هایی که ۵ شهید تقدیم انقلاب کردند که این موضوع بار ما را سنگین‌تر کرده است. توفیق نصیب شده تا کارگزار نظامی شویم که به اسم دین و ولایت‌فقیه حکومت می‌کند و این حجت را برای ما تمام کرده است؛ خیلی‌ها دوست داشتند توفیق داشته باشند در چنین نظامی خدمت کنند.


وزیر دادگستری ادامه داد: حالی‌که نعمت خدمت به دین و کشور به ما عطا شده، باید این مسئولیت را به درستی ایفا کنیم؛ آنچه که درک و تجربه نشان می‌دهد، شکر این نعمت، خدمت بی‌منت، متواضعانه و مخلصانه است.


این مسئول با اشاره به اینکه خداوند کارهایی که برای جلب رضایت او بوده را از ما قبول می‌کند و اجر می‌دهد، تاکید کرد: کسانی‌که پست و مسئولیت دارند، بدانند بیش از همه نیاز به انس با قرآن و دعا و نیایش دارند؛ گاهی مراجعات مردم و پست و مقام سبب می‌شود تصور کنیم این‌ها حق ما بوده است. اقتضای انسان بودن این است که اگر انسان لحظه‌ای غفلت کند دچار لغزش می‌شود و باید به قرآن پناه ببرد.


وی یادآورشد: باید لحظات را مغتنم بشماریم و عملکرد خود را در مسئولیتی که بر دوش ما گذاشته شده، محاسبه کنیم.
آوایی با اشاره به اینکه از سال ۵۸ در استان‌های مختلف مسئولیت در این نظام داشتم، تصریح کرد: اما هیچ زمانی به اندازه حال سختی نداشتیم؛ چراکه اکنون تحریم‌های بی‌رحمانه حتی اجازه جابه‌جایی یک دلار برای بیماران سرطانی را نمی‌دهد؛ با عهدشکنی‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران مواجه هستیم در حالی‌که ما می‌خواهیم خود برای خودمان تصمیم بگیریم و آقا بالاسر نداشته باشیم و با دین زندگی کنیم اما چرا باید برای این اهداف اینقدر هزینه بدهیم؟
وی تاکید کرد: راهی را شروع کردیم و باید با شجاعت، تدبیر، عقلانیت و توکل آن‌را ادامه دهیم. برداشت دولت و دولتمردان این است که از این مرحله به لطف خدا عبور خواهیم کرد و معادلات ظاهری هم این موضوع را ثابت می‌کند، اما تقویت روح برادری در همه مسئولان شرط عبور از این شرایط است.
وزیر دادگستری ادامه داد: باید باور داشته باشیم که جنگ است و وقت نداریم؛ اگر یک لحظه غفلت کنیم باید تا آخر عمر پشیمان شویم و این فرصت مسئولیت که افتخار آن نصیب ما شده را غنیمت بدانیم‌.


این مسئول با اشاره به اینکه ولی‌فقیه محور وحدت در کشور ما است و ما دین و مکتب امام حسین (ع) را داریم، بیان کرد: خدا همه چیز به ما داده و حجت را بر ما تمام کرده است؛ اگر خودمان را تحقیر نکنیم، توان مدیریتی بالایی داریم. ما بشر هستیم و نیاز به کمک یکدیگر.


وی بر اتخاذ تصمیمات حکیمانه و مدبرانه در تمام سطوح تاکید کرد و افزود: کارهای عجولانه و شتاب‌زده کشور را عقب نگه نمی‌دارد. باید انتصابات و تصمیمات را پخته انجام دهیم و احساسی عمل نکنیم. تک تک رفتارهای ما برای کشور یا پیشرفت ایجاد می‌کند یا هزینه در بردارد.
وزیر دادگستری با بیان اینکه به عقل در مدیریت و حکومت تاکید شده، اظهار کرد: اگر عملکرد خوبی داشته باشیم همه مردم خود را جزو دولت و نظام می‌بینند، پس باید روحیه برادری و هم‌افزایی در بین تمام اقشار تقویت شود.
وی دیدارهای مسئولان در قالب ملاقات عمومی و صحبت با مردم را معجزه‌آسا توصیف کرد و گفت: با این اقدام، عواطف مردم به نظام بیشتر شده و دل‌های آن‌ها را به دین گره می‌زند.


وی تصریح کرد: فضا برای خدمت باز است، امانتی در قالب خدمت به ما سپرده شده تا مردم به ما اعتماد کنند و خدای نکرده نباید در انجام مسئولیت کوتاهی کرده و آلوده شویم. خداوند کف قیمت مومن را بهشت قرار داده و نباید خلیفه خدا در روی زمین ارزش خود را در حد ماشین و آپارتمان پایین بیاورد. باید از گناه منزجر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha