بر اساس تحقیقات دانشمندان آمریكایی كه توسط دانشگاه هاروارد منتشر شده است نوشیدن قهوه در جلوگیری از ابتلا به نوع مرگ آور سرطان پروستات مفید است.

سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات دانشمندان آمریكایی كه توسط دانشگاه هاروارد منتشر شده است نوشیدن قهوه در جلوگیری از ابتلا به نوع مرگ آور سرطان پروستات مفید است.

به گزارش فارس، مردانی كه روزانه قهوه می‌نوشند 60 درصد كمتر از سایرین در معرض ابتلا به نوع مرگبار سرطان پروستات و 20 درصد كمتر از سایرین در معرض ابتلا به انواع دیگر سرطان پروستات قرار دارند.

لورلی موچی، استاد دانشگاه هاروارد در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت: در مورد رابطه قهوه و خطر سرطان مرگبار پروستات مطالعات كمی انجام شده. مطالعات ما بزرگترین مطالعات انجام شده تا این تاریخ در مورد كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف قهوه است.

بر این اساس تاثیرات قهوه كافئین دار با قهوه بدون كافئین فرق چندانی نداشت و كارشناسان بر این باورند كه كاهش خطر به دلیل وجود آنتی اكسیدان و تأثیرات ضد تورم قهوه است.

سرطان پروستات شایعترین نوع سرطان در میان مردان آمریكایی است اما مرگبارترین آن نیست. انجام آزمایش خون در شناسایی زودهنگام این سرطان كمك می‌كند.

حدود 16 میلیون نجات یافته از سرطان پروستات در جهان هستند و یك مرد از هر 6 نفر در آمریكا در طول زندگیش به این بیماری دچار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha