چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 27981

با گذشت یک هفته از انتشار خبر دومین کودک آزاری شدید، این بار، مادری دیگر در حالی بر بالین پیکر سوخته پسرک 3 ساله‌اش شیون می‌کند که به اذعان پرستاران، احتمال زنده ماندن این کودک با 70 درصد سوختگی، بسیار اندک است.

سلامت نیوز : با گذشت یک هفته از انتشار خبر دومین کودک آزاری شدید، این بار، مادری دیگر در حالی بر بالین پیکر سوخته پسرک 3 ساله‌اش شیون می‌کند که به اذعان پرستاران، احتمال زنده ماندن این کودک با 70 درصد سوختگی، بسیار اندک است.

باربد را پدرش آتش زده است. خودش می‌گوید به خاطر تهدید و وادار کردن همسرش به ادامه زندگی مشترک؛ اما قطعا نقش محرک اعتیاد آور «شیشه» در این ماجرا بسیار پررنگ‌تر است. به هر حال، برای والدین خاطی، همیشه بهانه‌ای وجود دارد.

شیرین صدر نوری ـ مددکار صدای یارا ـ که روز گذشته به عیادت «باربد» رفته بود، در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: پدر «باربد» به علت اعتیاد به شیشه مدت‌ها بود که نسبت به «مینا» همسرش ظنین بوده و اختلافات این دو موجب می‌شود که مینا تصمیم به جدایی بگیرد. بنابراین خانه اجاره‌ای مشترک‌شان را در حالی که شوهرش «باربد» را از او جدا می‌کند، ترک کرده و به منزل پدری‌اش می‌رود.

وی با بیان اینکه پدر باربد، طی مدت درگیری با همسرش، چندین بار با وی تماس گرفته و با تهدید آسیب زدن به باربد، از مادر درخواست بازگشت کرده بود، افزود: محمد، پدر باربد، قبل از وقوع این حادثه به منظور تهیه مواد مخدر به یکی از همسایه‌ها اعلام کرده بود که در قبال دریافت 5 هزار تومان پول حاضر است، باربد را برای بازگرداندن به مادرش به همسایه تحویل دهد که مادر باربد نیز از طریق این همسایه با محمد وارد معامله شده و باربد را نزد خود آورده بود.

صدرنوری با بیان اینکه محمد به دلیل مصرف مواد مخدر شرایط روانی نرمالی نداشت، گفت: بنابراین در زمانی که مادر باربد در منزل پدری‌اش حضور نداشته و پدربزرگش نیز از منزل خارج شده بود، با تهدید مادربزرگ به منزل آنها وارد می‌شود و باربد را با خود به درون اتاقی برده و بنزینی که داخل یک شیشه نوشابه با خود آورده بود را بر پیکر باربد ریخته و وی را به آتش می‌کشد، مادربزرگ نیز زمانی در ماجرا مداخله می‌کند که شیون باربد سه ساله را شنیده و با صحنه دلخراش سوختن او در شعله‌های آتش مواجه می‌شود.

مددکار صدای یارا با بیان اینکه پدر باربد نیز با 50 درصد سوختگی هم‌اکنون و ضمن مراقبت یک مامور انتظامی در بیمارستان شهید مدنی بستری است، خاطرنشان کرد: بنابر اظهارات مادربزرگ باربد، محمد وقتی با جیغ و شیون کودک مواجه می‌شود، به قصد آرام کردن کودک او را در آغوش می‌گیرد و همین موضوع موجب آتش گرفتن بخش‌هایی از بدن خودش هم می‌شود.

به اعتقاد صدر نوری، پدر به هیچ وجه قصد آسیب زدن به خودش را نداشته و جنس سوختگی نیز حاکی از این است که در آغوش گرفتن باربد، موجب سوختن او شده است.

وی یادآور شد: با بروز این شرایط، همسایه‌ها پلیس را خبر می‌کنند و با تلاش مادربزرگ، باربد به بیمارستان شهید مدنی کرج، انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به عوارض مصرف مخدر شیشه، عنوان کرد: خاله و مادر باربد، اعتیاد محمد به شیشه و چند مخدر دیگر را تایید کرده‌اند و قطعا مصرف شیشه در وقوع این فاجعه نقش دارد.

صدرنوری یادآور شد: مادر باربد قصد دارد که انجمن حمایت از کودکان را به عنوان وکیل حقوقی این پرونده برگزیند.

به گفته صدر نوری، در حال حاضر وضعیت جسمی باربد بسیار بد است، به گونه‌ای که بدلیل سوختگی تمام بخش‌های پوست کودک، امکان اتصال سرم به بدنش وجود ندارد و با توجه به سوختگی لب‌های کودک، مایعات و دارو از طریق مجاری بینی به بدن او تزریق می‌شود.

 «باربد» در حالی سومین قربانی کودک‌آزاری‌های اخیر به شمار می‌رود که از نظر کارشناسان «اعتیاد» و «نااگاهی» والدین نسبت به نحوه برخورد با کودک، از جمله دلایل اصلی کودک‌آزاری به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha