چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 279818

بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده اما می ‌تواند به‌ مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل‌ درد، بی‌ اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.

مبتلایان به کبد چرب، مصرف 5 میوه را فراموش نکنند

سلامت نیوز:بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده اما می ‌تواند به‌ مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل‌ درد، بی‌ اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، ورزش منظم و بخصوص ورزشهای هوازی و استقامتی و رژیم‌ های غذایی اساس درمان این بیماری هستند.
بیماران مبتلا به کبد چرب باید از مصرف چربی ‌های اشباع، شکر، نمک، سیگار و غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد مثل شیرینی ها و برنج خودداری کنند.


مصرف سبزیجات و میوه‌ های تازه برای بهبود کبد چرب به‌شدت توصیه می ‌شود:


تمبر هندی: این میوه گرمسیری خواص بی نظیری دارد و به بهبود فرایند هضم و کاهش وزن کمک می کند. این میوه سرشار از فیبر بوده و بهترین خوراکی برای درمان تصلب شرایین محسوب می شود. البته مصرف تمبر هندی درمان کننده کبد چرب نیز هست. مصرف این میوه منجر به کاهش مقادیر چربی اطراف کبد می شود و به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.


لیمو: نوشیدن روزانه یک لیوان آب به همراه لیموی تازه به بهبود بیماری کبد چرب کمک می کند. لیمو خاصیت سم زدایی از کبد را دارد و سرشار از ویتامین سی و اسید سیتریک است. مصرف لیمو، فرایند هضم مواد غذایی را نیز بهبود می بخشد.


گلابی: یک گزینه عالی در میان میوه ها، برای کاهش وزن است. گلابی مقادیر مناسبی از فیبر محلول و نامحلول را برای تقویت کلسترول و تنظیم عملکرد روده ها دارد. پکتین موجود در این میوه به مبارزه با یبوست کمک می کند. خوردن دو عدد گلابی در روز 20 درصد میزان نیاز شما به ویتامین سی را برطرف می کند. مصرف گلابی، به سم زدایی کبد و لوزالمعده کمک می کند.


خربزه: مصرف این میوه باعث پاکسازی کبد و کاهش بقایای چربی موجود در آن می شود. نوشیدن آب خربزه در ساعات بعد از ظهر، به درمان کبد چرب کمک می کند.


توت فرنگی: یک درمان عالی برای پاکسازی کبد و سم زدایی بدن است. توت فرنگی سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. اسیدهای طبیعی موجود در این میوه از کبد شما محافظت می کنند. مصرف این میوه از احتباس مایعات در بدن جلوگیری کرده و منجر به کاهش فشار خون و کاهش اسید اوریک می شود. اگر دچار کبد چرب هستید، روزانه حداقل 7 تا 8 عدد توت فرنگی بخورید.

منبع:Steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha