سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: دانشجویان گروه پزشكی چنانچه در محوطه دانشگاهی، سیگار استعمال كنند تا دو ماه از تحصیل محروم می شوند.
 
به گزارش ایرنا،مرضیه وحید دستجردی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی دندانپزشكی و دارویی در جمع خبرنگاران افزود: آیین نامه ممنوعیت استعمال دخانیات در میان دانشجویان گروه پزشكی تدوین شده و به كمیته انضباطی دانشگاه های علوم پزشكی كشور ابلاغ شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به زیان آور بودن استعمال دخانیات به ویژه سیگار و اثرات مخربی كه استفاده از آن بر روی سلامتی افراد می گذارد، ما این آیین نامه را تدوین كردیم تا بشدت با كسانی كه در واحدهای دانشگاهی سیگار می كشند، برخورد شود.
دستجردی با بیان اینكه شان دانشجویان پزشكی دارای جایگاه بالایی است،‌ ادامه داد: دانشجوبان گروه پزشكی، سردمداران جامعه پزشكی هستند و نباید موادی را كه برای جامعه و سلامتی زیان آور است، مصرف كنند.
وزیر بهداشت با بیان اینكه 80 درصد تجهیزات پزشكی یكبار مصرف در داخل كشور تولید می شود، گفت: پیش بینی ما این است كه تا برنامه پنجم توسعه، میزان تولیدات تجهیزات پزشكی را در كشور به صد در صد افزایش دهیم تا به خودكفایی در این زمینه دست یابیم.
وحید دستجردی، به مقام نخست ایران در بخش تولیدات دارویی در منطقه مدیترانه شرقی اشاره كرد و افزود: در حال حاضر 97 درصد داروها حتی داروهای بیماران خاص در كشور تولید می شود و تنها سه درصد داروها، وارداتی است.
وی، از تولید 9 قلم داروی جدید در كشور از سوی محققان علوم پزشكی خبر داد و گفت: داروهای سرطانی، گوارشی، ‌شیمی درمانی، ‌ام اس،‌ ریوی و اسپری تنفسی از مهمترین داروهایی است كه در كشور به تازگی تولید آن به پایان رسیده و به زودی وارد بازار دارویی كشور می شود.
وی حاطر نشان كرد، ایران، قابلیت صادرات داروهای یاد شده را به سایر كشورها دارد.
وزیر بهداشت درباره ساخت دستگاه گلاف لاین (دستگاهی كه مواد اولیه داروها و صنایع شیمیایی و غذایی را تهیه می كند) افزود: این دستگاه بی نظیر بوده و برای نخستین بار در كشور ساخته شده است و ما می توانیم از این پس، مواد اولیه داروها و صنایع شیمیایی و غذایی را در كشور تهیه كنیم.
وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر پنج شركت در دنیا به غیر از ایران، اقدام به ساخت دستگاه گلاف لاین كرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha