مصرف لبنیات از جمله بایدهای سبد خانوار است و بارها ضرورت مصرف لبنیات و شیر به عنوان سرگروه این گروه غذایی مهم از رسانه‌های مختلف به گوشمان رسیده است.

اینفوگرافیک/ شیر، مایه سلامتی

سلامت نیوز: مصرف لبنیات از جمله بایدهای سبد خانوار است و بارها ضرورت مصرف لبنیات و شیر به عنوان سرگروه این گروه غذایی مهم ازرسانه‌های مختلف به گوشمان رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ،ما در یك سال اخیر با توجه به افزایش قیمت چند برابری این محصولات، مصرف آنها به طور چشمگیری در خانوارهای ایرانی كاهش یافته است؛ به‌طوری كه دبیركل كانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در آغاز این هفته با اشاره به كاهش فروش محصولات لبنی و افزایش بازگشت این محصولات به كارخانه‌ها از كاهش 21 درصدی فروش یك ساله لبنیات تا خردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

لبنیات و به‌ویژه شیر با تأمین گروه بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی جامعه و به‌ویژه كودكان و نوجوانان ایفا می‌كند.

اما از آنجا كه عوارض ناشی از كاهش مصرف این گروه غذایی ممكن است به سرعت بروز پیدا نكند، بسیاری از خانواده‌ها ناآگاهانه برای كنترل هزینه‌های خانوار دست به كاهش مصرف یا حذف آنها از سبد خانوار می‌زنند كه این موضوع می‌تواند در سال‌های آتی به تهدیدی جدی در سلامت جامعه تبدیل شود.

در ادامه با بررسی تركیبات مغذی و میزان مصرف مورد نیاز شیر به عنوان سرگروه این خانواده غذایی، مشكلات ناشی از كاهش مصرف آن را در سلامت و رشد افراد بررسی خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha