سلامت نیوز :در استان مازندران در بیمارستان امام خمینی ساری توسط دکتر نادعلی موسی نژاد جراح و متخصص بیماریهای کلیه  و فوق تخصص اندویورولوژی و جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته  انجام گردیده است .

دکتر موسی نژاد درمورد این بیماری گفت: سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می باشد که به صورت یک توده سفت اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می دهد. اغلب یک طرفه است اما گاهی ممکن است دوطرفه باشد. وی در ادامه گفت:

سرطان بیضه شایعترین بدخیمی در مردان 20 تا 35 ساله است ودر برخی افراد که بیضه انها پایین نیامده و در محل طبیعی خود قرار نگرفته است خطر ابتلا به سرطان بیضه بیشتر از افراد عادی است.

دکتر موسی نژاد درمورد علایم سرطان بیضه گفت:شایعترین علامت  بزرگ شدن و سفتی بیضه بدون درد یا لمس توده ای سفت در بیضه می باشد. بیضه مبتلا معمولا به تدریج بزرگ شده و بیمار در بیضه احساس سنگینی می کند. در برخی موارد بیماران با درد حاد بیضه یا علایم درد پشت, تهوع, استفراغ, بی اشتهایی, سرفه, تنگی نفس, درد استخوان یا تورم اندامها مراجعه می نمایند. در برخی موارد نیز توده بیضه توسط شریک جنسی بیمار تشخیص داده می شود.

وی در ادامه گفت تشخیص سرطان بیضه با  لمس توده ای سفت و بدون درد در بیضه می باشد و با انجام سونوگرافی بیضه ها و ازمایشات لازم  برای تومور مارکرها تشخیص قطعی می گردد.

 این فوق تخصص اندویورولوزی و جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته در مورد درمانهای سرطان بیضه گفت:درمان بسته به نوع سرطانهای بیضه  و مرحله ان متفاوت است اما  درمان مشترک در تمام موارد خارج کردن بیضه مبتلا به سرطان با جراحی است. سایر درمان ها بر اساس میزان گسترش و نوع سرطان انجام می گردد. این درمان ها عبارتند از:

 شیمی درمانی-اشعه درمانی

 وی در ادامه گفت : جراحیRPLND در گذشته با روش باز انجام میگردید و امروزه جراحی لاپاراسکوپی تنها در مراکز بسیار پیشرفته انجام میگردد و بهترین روش  در درمان این جراحی لاپاراسکوپی میباشد

دکتر موسی نژاد در ادامه گفت با انجام این جراحی تقریبا کلیه عملهای جراحی لاپاراسکوپی در ساری انجام گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha