معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، گفت: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است.

نرخ ویزیت پزشکان واقعی می شود

سلامت نیوز: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، گفت: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد جهانگیری، در جلسه گفتگوی آزاد فعالین صنفی جامعه پزشکی در مورد تعرفه‌ها، افزود: موضوع تعرفه از بحث‌های اصلی حوزه سلامت است و استراتژی ما عمل به قانون است. قانون تکیلف را روشن کرده و باید طبق قانون عمل کنیم.

وی ادامه داد: موضوع اصلی قیمت تمام شده خدمات است. در تعرفه حداقل ۳۵ درصد زیر قیمت واقعی پول می‌گیریم و این را مردم باید بدانند که براساس آن قضاوت‌ کنند و پزشکان را زیر سوال نبرند.

جهانگیری گفت: اولین اقدام در حوزه ویزیت است. مبنای محاسبات ویزیت پزشک عمومی است. باید قیمت تمام شده آن را داشته باشیم و براساس آن متخصصین را مشخص کنیم. طرحی نوشته شده و برون‌سپاری شده که بر اساس آن کار علمی صورت گیرد. قیمت تمام شده ویزیت پزشک عمومی در تهران را مبنا قرار دادیم و براساس آن پروپوزال تهیه شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، افزود: قرار است این طرح تا پایان آبان ۹۸ تمام شود. ۴۵ روز دیگر فرصت داریم که این کار را نهایی کنیم و قیمت تمام شده ویزیت را برای پزشکان عمومی و سایر مقاطع تعیین کنیم.

وی ادامه داد: جداسازی جزء حرفه‌ای از جزء فنی از موارد مهم دیگر است که باید انجام گیرد. موضوع ویزیت از موضوع‌های دیگر است. با توجه به اینکه وزارت بهداشت موضوع پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیک را در دستور کار دارد، این متد می‌تواند با شرایط الکترونیک انجام شود. با ویزیت استاتیک نمی‌توانیم شرایط نظام ارجاع مناسب داشته باشیم. باید روش‌های سطوح مختلف مشخص باشد و انگیزه ایجاد کند. در بحث ویزیت‌ همه ویزیت‌ها را با یک رقم می‌بینیم که این باید اصلاح شود که این هم در کتاب هست.

جهانگیری گفت: بحث جزء فنی ۲ قسم داریم که خدمات و هتلینگ است که بررسی‌های لازم را کردیم که براساس قیمت واقعی خدمت باید حرکت کنیم. استارت آن خورده است و با چندین بیمارستان کار می‌کنیم. استراتژی اصلی ما این است که قیمت واقعی خدمات احصا و به شورای عالی بیمه اعلام شود و برای اجرای آن پیگیری شود.

وی افزود: بحث تدارک خدمت خیلی مهم است. وزرای مختلف گفتند که می‌خواهند نظام پرداخت را به DRG تغییر دهند. ما باید در این نظام پرداخت حضور داشته باشیم که جامعه پزشکی براساس پرداخت‌ها و نظام پرداخت‌ها تحت الشعاع قرار نگیرد. تدارک خدمت استراتژی لازم خود را دارد. کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت را باید تا پایان سال نهایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha