به تازگی در یک تحقیق علمی مشخص شد فلز سمی سرب در ادویه‌های تولیدی کشور بنگلادش ۵۰۰ برابر حد مجاز است که این امر می‌تواند مشکلاتی مانند سقط جنین و تولد زودرس نوزادان را در پی داشته باشد.

ارتباط زردچوبه‌های بنگلادشی با سقط جنین در زنان باردار چیست؟

سلامت نیوز: به تازگی در یک تحقیق علمی مشخص شد فلز سمی سرب در ادویه‌های تولیدی کشور بنگلادش ۵۰۰ برابر حد مجاز است که این امر می‌تواند مشکلاتی مانند سقط جنین و تولد زودرس نوزادان را در پی داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ فلز سمی سرب سیستم عصبی در بدن انسان را با مشکل مواجه می‌کند و بخشی از این افزایش سرب به دلیل مصرف زردچوبه‌‌هایی بوده که در کشور بنگلادش تولید شده‌ است.

دانشگاه استنفورد برای اثبات این موضوع اقدام به انجام یکسری تحقیقات علمی کرد که این تحقیقات نشان می‌دهد سرب موجود در زردچوبه‌های بنگلادشی  500 برابر حد مجاز برای سلامتی بدن است.

لازم به ذکر است سرب موجود در زردچوبه علاوه بر سیستم عصبی انسان بر روی خود مغز هم تاثیر منفی می‌گذارد و موجب بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود و در زنان باردار سقط جنین و تولد زودرس نوزادان را در پی خواهد داشت.

سرب به این دلیل در ادویه‌های بنگلادشی به وجود می‌آید که محصولات آنها در مناطق آلوده مانند کارخانه‌های ذوب آهن، تولید باتری، معادن و مراکز تولید کودهای شیمیایی رشد و برداشت می‌شود، محققان دانشگاه استنفورد پیش از این در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آلودگی‌های ناشی از سرب در روستاهای بنگلادش بسیار زیاد است و در خون بیش از 30 درصد زنان باردار بنگلادش میزان قابل توجهی سرب وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha