سلامت نیوز  : قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بیمارستانهای آموزشی و درجه یك كشور باید به داروسازان بالینی مجهز شوند و حضور داروساز باید یكی از معیارهای امتیازدهی به بیمارستانها باشد.

به گزارش فارس،محمدرضا مسجدی در دومین همایش داروسازی بالینی ایران كه در مركز همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: داروسازی بالینی در حال حاضر در كشور یك ضرورت است كه بر اساس تجربه كاری كه در بیمارستان از جمله بیمارستان مسیح دانشوری كه عمدتاً بیماران ریوی به آن مراجعه می‌كنند مقوله داروسازی بالینی توانسته است تاثیر بسزایی در توفیق درمانهای بیماران داشته باشد.

وی افزود: بیمارستان مسیح دانشوری كه یك بیمارستان ریوی و مركز درمان سل كشور است در حال حاضر در حوزه آموزشی به دلیل اینكه 70 درصد بیماران ریوی مشكلات قلبی دارند مركزی در زمینه بیماری‌های قلب ایجاد كرده است.

مسجدی با اشاره به 78 پیوند قلب در سال گذشته كه در بیمارستان مسیح دانشوری صورت پذیرفته است گفت: به موازات خدمات و فعالیت‌های پیوند قلب و ریه این بیمارستان در زمینه درمان بیماری‌ ایدز نیز فعالیت چشمگیری دارد.

قائم مقام بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: حال بیمارانی كه به این بیمارستان مراجعه می‌كنند بر اساس بیماری‌های خود در برخی مواقع 30 قلم دارو مصرف می‌كنند و این مسئله حضور همكاران داروساز بالینی را بسیار ضروری كرده است.

مسجدی بیان داشت: متاسفانه هنوز جایگاه داروسازان بالینی در بیمارستانهای كشور شفاف نیست و باید در این زمینه حضور داروسازان بالینی در بیمارستانها عمی شود تا بیمارستانها مجبور نباشند كه این نوع داروسازها را از دانشكده‌های مختلف به صورت قرض و نیمه‌وقت به بیمارستانها دعوت كنند.

قائم‌مقام بیمارستان مسیح دانشوری خاطر نشان كرد: در حال حاضر پیشنهادی به معاون درمان وزارت بهداشت ارائه كرده‌ام تا بیمارستانهای آموزشی و درجه یك كشور (خصوصی و دولتی) به داروساز بالینی مجهز شوند تا امتیاز این مراكز درمانی نیز برای رتبه‌بندی منوط به حضور داروساز بالینی باشد. ولی در مجموع در مبحث فعالیت‌های داروسازان بالینی باید در كشور بازنگری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha