چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 27994
سلامت نیوز :رئیس اداره طیور اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی گفت: امسال باید با اجرای دقیق اصول بهداشتی و قرنطینه‌ شاهد كاهش شیوع بیماری‌ها در جمعیت طیور استان باشیم.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی، مسعود دادفر در كارگاه آموزشی اصول بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های طیور با مشاركت شبكه دامپزشكی و شبكه بهداشت و درمان شهرستان در فردوس اظهار داشت: این كارگاه با هدف آشنایی هر چه بیشتر تولیدكنندگان با بیماری‌های واگیردار طیور در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و تلفات طیور برگزار شده است.
وی به تشریح وظایف و نظارت‌های دامپزشكی در مدیریت مصرف دارو و آنتی بیوتیك‌ها در واحدهای پرورش طیور پرداخت.
رئیس اداره طیور اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی با بیان توضیحاتی در مورد رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای پرورش طیور تصریح كرد: در صورت رعایت برنامه‌های بیوسكوریتی و مدیریت واكسیناسیون طبق برنامه‌های مدون دامپزشكی در واحدهای پرورش طیور تولیدكنندگان می‌توانند با حداقل ضرر و زیان اقتصادی ناشی از تلفات طیور حداكثر تولید را داشته باشند.
دادفر اظهار امیدواری كرد: در سال جاری با همكاری مرغداران و اجرای دقیق اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای، شاهد كاهش شیوع بیماری‌ها در جمعیت طیور استان باشیم.
جواد اسماعیلی، رئیس شبكه دامپزشكی شهرستان فردوس نیز به مخاطرات مصرف خودسرانه دارو در مدت زمان دوره پرورش طیور اشاره كرد و گزارشی در مورد برنامه‌های بهداشتی دامپزشكی فردوس در راستای حفظ و حراست از جمعیت طیور شهرستان طی سال جاری ارائه كرد.
رضا قوامی كارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های شبكه بهداشت فردوس نیز در مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و از این بیماری به عنوان خطرناكترین بیماری قابل انتقال از پرندگان به انسان یاد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha