شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 279947

نکته جالب این است که همین پزشکان اگر در خارج از ایران مشغول به کار شوند، مجبور به پرداخت مالیات و احترام به مراجعه کنندگان خود هستند.

«نه» به پزشک بی کارت خوان

سلامت نیوز: نکته جالب این است که همین پزشکان اگر در خارج از ایران مشغول به کار شوند، مجبور به پرداخت مالیات و احترام به مراجعه کنندگان خود هستند.

به گزارش سلامت نیوز، عصرایران نوشت: خیلی از دانش‌آموزانی که الان پشت میزهای مدرسه نشسته‌اند، دوست دارند در آینده دکتر شوند. این دوست داشتن نه به خاطر جنبه انسانی پزشکی است بلکه رسیدن به درآمدی بالا برای زندگی خوب است. خانواده‌های ایرانی می‌بینند  که با پزشکی آینده زندگی فرزندان‌شان رو به راه خواهد بود به خاطر همین به آنها تلقین می‌کنند که باید در آینده پزشک شوند و حتی از دوران ابتدایی قربان دست و پای بلوری پزشک آینده‌شان می‌روند.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، مشاغل خدماتی مانند پزشکی نمی‌تواند در زُمره‌ی ثروتمندان و متمولان شهر قرار بگیرند اما در ایران به راحتی این اتفاق می‌افتد.

بله، پزشکی که حاضر نیست در مطلب خود دستگاه کارت‌خوان بگذارد و از مردم پول نقد می‌گیرد و مالیات درآمد خود را هم نمی‌دهد، باید در دسته ثروت‌مندان قرار بگیرد. با اینکه استفاده از کارت‌خوان در مطب‌های پزشکان الزامی شده است، تنها 30 درصد پزشکان برای نصب کارت‌خوان اقدام کرده‌اند و به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی 70 درصد دیگر همچنان به دنبال گرفتن پول نقد از مردم هستند.

#به_پیش_پزشکانی_که_کارت‌خوان_ندارند_نمی‌رویم

چندی پیش فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن منشی یک پزشک از بیمارانی که می‌خواهند با کارتخوان حق ویزیت را بپردازند، مبلغ بالاتری می‌گیرد تا بیماران را ترغیب کند، نقدا حساب کنند. حتی گفته می‌شود برخی پزشکان تا جایی پیش رفته‌اند که به جای نصب کارتخوان، خودپرداز به مطب‌هایشان آورده‌اند.

واقعا باید کمپینی راه‌اندازی شود که بر اساس آن پیش پزشکانی که زیر بار استفاده از کارت‌خوان نمی‌روند، نرویم، هرچقدر هم که در کارشان تبحر داشته باشند. این پزشکان بیماران را پول می‌بییند. اگر پول داشته باشی در خدمت‌تان هستند و اگر نه که به سلامت. این درحالی است که پزشکی جدا از خدماتی بودنش یک شغل انسانی است. شغلی که پول باید در آن حرف آخر را بزند نه کلام اول را.

نکته جالب این است که همین پزشکان اگر در خارج از ایران مشغول به کار شوند، مجبور به پرداخت مالیات و احترام به مراجعه کنندگان خود هستند. یک متخصص باید طبق قانون 20 دقیقه برای بیمار خود وقت بگذارد اما متاسفانه برخی از پزشکان 2 دقیقه هم برای بیمار خود وقت نمی‌گذارند، چون بیماران دیگر در صف هستند و حساب آقای دکتر، تشنۀ پول ویزیت آنها.

همین پزشکان با مردم اینگونه رفتار می‌کنند اما وقتی پای به جامعه می‌گذارند، منتظر احترام همگان هستند. وقتی مثلا در بانک با آنها بد برخورد می‌شود، شاکی می‌شوند. یا وقتی در ترافیک می‌مانند، بوق می‌زنند.

همین پزشکان با پول مالیات مردم به دانشگاه رفته‌اند و از بهترین امکانات استفاده کرده‌اند اما حاضر نیستند مالیات خود را پرداخت کنند.

پزشکان باید بدانند شغل‌شان خدماتی است و باید به مردم خدمات بدهند مثل دیگر مشاغل خدماتی ایران و جهان. آنها نباید فکر کنند از دیگران برتر هستند و هرکاری دل‌شان می‌خواهد می‌توانند انجام دهند.

لطفا بعد از خواندن این یادداشت به پزشکان برنخورد. این مطلب برای همه آنها نیست. این تنها برای کسانی است که از قانون فرار می‌کنند و بیماران را تراول چک می‌بینند.

جهت یادآوری: مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره ۰۲۱۳۵۰۱۹ اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha