شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 279952

مبتلایان به دیابت معمولا شكر قهوه‌ای را به شكر سفید ترجیح می‌دهند. چراكه در باور عموم شكر قهوه‌ای سالم‌تر است. اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟شكر سفید و قهوه‌ای هردو از گیاه نیشكر یا چغندرقند به دست می‌آیند.

دیابتی‌ها به شكر قهوه‌ای اعتماد نكند!

سلامت نیوز:مبتلایان به دیابت معمولا شكر قهوه‌ای را به شكر سفید ترجیح می‌دهند. چراكه در باور عموم شكر قهوه‌ای سالم‌تر است. اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟شكر سفید و قهوه‌ای هردو از گیاه نیشكر یا چغندرقند به دست می‌آیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ، یعنی بااین‌كه رنگ یكی سفید و رنگ دیگری قهوه‌ای است، اما ارزش غذایی هردو كم‌وبیش یكسان است. شكر قهوه‌ای در واقع تركیب شكر سفید تصفیه‌شده با ملاس (عامل رنگ تیره شكر قهوه‌ای) است كه اندكی ویتامین و مواد معدنی هم به آن اضافه شده است. البته ناگفته نماند كه شكر قهوه‌ای كربوهیدرات و كالری پایین‌تری به‌ نسبت شكر سفید دارد.

اما این تفاوت بسیار ناچیز است. شكر قهوه‌ای به ‌دلیل محتویات افزوده‌شده پتاسیم، آهن و كلسیم بیشتری هم دارد كه در این مورد نیز تفاوتش با شكر سفید آن‌قدر قابل‌ملاحظه نیست. بنابراین شكر قهوه‌ای را نمی‌توان انتخاب چندان سالم‌تری دانست.اگر به دیابت مبتلا هستید، لازم است بدانید شكر قهوه‌ای هم برای سلامتی‌تان انتخاب مطمئنی نخواهد بود.

شكر قند خون‌ را بالا می‌برد و هم با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن در ارتباط است. پس برای كنترل دیابت در هرصورت باید در مصرف شكر، فرقی نمی‌كند سفید یا قهوه‌ای، محتاط باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha