چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
 سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عمده نارضایتی مردم از پزشكان در زمینه عدم رعایت اخلاق پزشكی است و مردم از منشور حقوق بیمار اطلاع كمی دارند.

به گزارش  فارس، حسن امامی رضوی در پنجمین كنگره اخلاق پزشكی كه صبح امروز در دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد اظهار داشت: معاونت درمان وزارت بهداشت از 3 سال پیش طرحی مبنی بر ارتقای ارزشیابی بیمارستان‌های كشور آغاز كرد كه در آن بیشتر به موضوعاتی مانند رعایت استانداردهای نیروی انسانی و تجهیزات پزشكی تاكید شده بود.

وی با بیان اینكه مردم كمتر از منشور حقوق بیمار اطلاع دارند تصریح كرد: این طرح مورد بازنگری قرار گرفت و پس از بازنگری در 10 بیمارستان پایلوت اجرا شد و یك ماه پیش توسط وزیر بهداشت به تمام بیمارستانهای كشور ابلاغ شد.

امامی رضوی تصریح كرد: اجرایی شدن این استانداردها نیاز به زمان، آگاهی و فرهنگ‌سازی دارد. لذا برای اجرای آن برنامه‌ زمانی سه ساله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینكه یكی از این استانداردها، استانداردهای حقوق بیمار است ادامه داد: در حال حاضر در حال تدوین چك‌لیست‌ها و برنامه‌های اجرایی آن در كشور هستیم ولی باید الزامات آن فراهم شود.

امامی رضوی با بیان اینكه با نصحیت و پند تا حدی می‌توان رعایت حقوق گیرنده خدمت را تامین كرد تصریح كرد: در دوره‌ای كه موضوع اعتباربخشی اورژانس‌های بیمارستانی مطرح بود قرار شد امتیازی كه هر اورژانس به خود اختصاص می‌دهد برابر امتیاز بیمارستان باشد.

وی گفت: ارتقای كیفیت خدمات سلامت فقط به مباحث تخصصی و علمی مربوط نمی‌شود زیرا عمده نارضایتی مردم مربوط به عدم رعایت اخلاق پزشكی توسط ارائه كنندگان خدمت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha