یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 279999

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش مراقبت‌های پرستاری تاکید کرد: جذب 20 هزار پرستار در سال جدید نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.

جذب 20 هزار پرستار کمبود را برطرف نمی‌کند

سلامت نیوز:نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش مراقبت‌های پرستاری تاکید کرد: جذب 20 هزار پرستار در سال جدید نمی‌تواند این کمبود را جبران کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اتخاذ تدابیری از سوی دولت در جهت مدیریت تنش‌های جنگ اقتصادی و ضمن تقدیر از رییس جمهور در خصوص ارائه مواضع روشنگرانه در خصوص حقوق به حقه مردم ایران در مجمع سازمان ملل متحد گفت: امروز وحدت میان اقشار و جناح‌های سیاسی امری لازم است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ایجاد وحدت برای عبور از بحران‌های اقتصادی ناشی از سیاست‌های استکباری ترامپ قانون‌گذار و ضعف‌های کشورهای ناتوان اروپایی در اجرای تعهدات احساس می‌شود.


وی افزود: با توجه به مسائل اقتصادی به خصوص در طرح‌های عمرانی لازم است دولت در تهیه لایحه بودجه سال 1399 به مواردی توجه کند. در تبصره 12 اگر چنانچه فروش اموال مازاد باشد در اختیار استاندار قرار گرفته و مسیر هزینه آن در جهت طرح‌های عمرانی کشور در همان استان تعیین شود. این تبصره باید قابلیت اجرایی پیدا کند وگرنه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. منابع عظیمی وجود دارد که می‌توان اختیار آن را به استانداران داد تا در فعال‌سازی پروژه‌ها موثر واقع شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کشاورزی به اراده جدی برای تغییر الگوی کشت نیاز داریم. سالانه بیش از 80 میلیارد مترمکعب آب صرف می‌کنیم که 90 درصد آن مربوط به کشاورزی است. اگر وزارت کشاورزی الگوی کشت را اعلام کند و برای اجرای آن تمهیداتی به کار ببندد کافی است 10 درصد صرفه‌جویی شود که معادل آن هفت میلیارد متر مکعب در سال خواهد بود. برای این‌که این مورد را مقیاس کنید بدانید استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در بحرانی‌ترین وضعیت یک میلیارد مترمکعب آب کسر دارد و با این کار مشکلات این سه استان حل می‌شود.


وی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا دولت برای افزایش یارانه 45 هزار تومانی مقاومت می‌کند؛ با افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای مصرف کنندگان پرمصرف از ظرفیت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در این خصوص استفاده شود. باید پارادایم آرد را شیفت دهند، چرا که همه فشارها برای کاهش قیمت نان بر نانوان‌ها است. اگرچه قیمت آرد مناسب است اما قیمت اجناس، هزینه بیمه و کارگر هرسال افزایش پیدا می‌کند و نانواها در فشار هستند. یارانه آرد به نان صنعتی داده شود که صنعت نان ارزان در اختیار مردم قرار دهد و نانواها از این فشار رهایی پیدا کنند.


عابدی ادامه داد: در حوزه آب منابع عظیم کشور در حال اتلاف شدن است. استان‌ها برای انتقال آب از دریاها و شیرین‌سازی آن سرمایه‌ گذاری می‌کنند. از سوی دیگر میلیاردها آب شیرین به دریا و خلیج فارس ریخته می‌شود، در حالی که بودجه‌ای که استان‌ها صرف این کار می‌کنند می‌تواند همان را در استان خوزستان برای خرید آب مازاد به مصرف نیاز هزینه کنند و پولی که به آن صورت در بیابان‌ها لوله می‌شود خرج توسعه شهرستان‌های حاشیه کارون شود. وزارت نیرو باید از ظرفیت قانونی اصل 44 استفاده کرده و برای الگوی حل مشکل آب منطقه در کل کشور تصمیم‌گیری کند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در خصوص زاینده‌رود با توجه به تذکراتی که دولت داده بود از سوی ستادی که در این باره در نظر گرفته شده بود فعالیتی را شاهد نیستیم. در بخش بهداشت و درمان باید بگویم ما شاهد مراقبت‌های شدید پرستاری به دلیل کاهش تعداد پرستار هستیم. مقام وزارت تصمیم به استخدام 20 هزار پرستار در سال جدید کرده ولی این کمبود را جواب نمی‌دهد. ماده 74 قانون توسعه ششم، دولت و وزارت بهداشت را مکلف کرده که مراقبت‌های در منزل را گسترش دهد. ما شاهد چشمگیر این امر حیاتی برای مردم نیستیم.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha