سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا روزگذشته برگزار شد.

شوک آنتی‌بیوتیکی نعمت‌زاده به بازار دارو

سلامت نیوز: سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا روزگذشته برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: لشگری‌پور (مدیرعامل شرکت) در این جلسه گفت: خانم نعمت‌زاده معتقد بود در شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها پول بسیار زیادی است و باید موقع مشکل به سراغ‌شان برویم. نماینده شرکت‌های شستا هم اعلام کرد که شرکت رسا موجب کمبود یک نمونه از دارو‌های آنتی‌بیوتیک شده است و این موضوع موجب شوک به بازار شد و در سال ۹۶ کمبود این دارو در بازار احساس شد.

قاضی اسدالله مسعودی‌مقام در ابتدای دادگاه نعمت‌زاده خطاب به متهمان با بیان اینکه صداقت را رعایت نمی‌کنید و همچنان به موارد دور از حقیقت اصرار می‌ورزید، گفت: به تازگی اموالی در کرج از شما کشف و گزارش آن واصل شده است. دفاعیاتی که به دور از واقعیت باشد قابل پذیرش نیست، هر یک از شما تقصیرات را به گردن دیگری می‌اندازید که این مورد توجه دادگاه است.

بقیه متهمان هم در حال تعقیب هستند
قاضی مسعودی‌مقام تأکید کرد: حواشی مطرح شده هیچ تأثیری در مسئولیت کیفری شما نخواهد داشت. از شما می‌خواهم حقیقت را بگویید. ما واقعیت را کشف کردیم و بقیه متهمان نیز در حال تعقیب هستند، انبار‌ها در حال کشف است و خروج کالا‌ها از کشور رصد می‌شود.

وی خطاب به متهم لشگری‌پور اظهار کرد: شاکیان شما تا ۳۵۰میلیارد تومان مدعی خسارت هستند و شکایت‌های مطرح‌شده در پرونده می‌گوید که با تخفیف کالا‌های دارویی را فروختید و بخشی دیگری را هم به گردن متهم دیگر انداخته‌اید؛ علاوه بر این در اظهارات خود از ۲۰میلیارد صحبت کرده‌اید، پس مابقی این مبلغ کجاست؟

تخفیف ۲۰۰ درصدی!
متهم لشگری‌پور در ادامه جلسه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از انبار‌های کشف شده، گفت: تا پایان سال ۹۶ ما ۲۲انبار داشتیم و صحبت از این بود که انبار‌های خصوصی گرفته شود، اما من زیر بار آن نرفتم و از سال ۹۷ به بعد مطلع نیستم.

وی با اشاره به دیگر شرکت‌هایی که از آن‌ها دارو می‌گرفتند، گفت: ما دارویی می‌گرفتیم که به ازای خرید هر عدد از آن، دو قلم از همان دارو به ما اضافه می‌دادند. یعنی ۲۰۰درصد تخفیف که باید طی ۳۰۰ روز مبلغ را پرداخت و ما این ۳۰۰ روز را به جایزه تبدیل می‌کردیم.

وام روی زمین لواسان
متهم لشگری‌پور گفت: برای مثال وقتی رانیتیدین را می‌خریدیم به ازای هر خرید یکی هم جایزه می‌دادند و باید مبلغ آن را طی ۴۲۰روز تسویه می‌کردیم. شرکت دیگری به نام راموفارمین که شرکتی شربت‌ساز بود و به ازای هر سه دارو یک جایزه می‌داد و بازپرداخت آن هم حداکثر ۳۰۰ روزه بود.

وی با اشاره به شرکت فارابی بیان کرد: باید از این شرکت عذرخواهی کنیم، زیرا بیشترین بدهی ما به این شرکت است و برای هر یک از قلم‌های دارویی میزان زیادی جایزه داده می‌شد و به همین دلیل مشکلات برای شرکت فارابی به وجود آمد.

قاضی مسعودی‌مقام گفت: از چه زمانی متوجه کسری بودجه شدید و چرا با وجود آنکه از کسری خبر داشتید اقدام به خرید و فروش دارو کردید؟

لشگری‌پور پاسخ داد: جذب سرمایه یکی دیگر از وظایف خانم نعمت‌زاده بود و این موضوع برای شرکت همیشه مشکل‌ساز بود، به دلیل آنکه این خانم همیشه در حال وام گرفتن روی زمین لواسان خود یا از دیگر بانک‌ها بود.

کیف پول نعمت‌زاده
وی با بیان اینکه نعمت‌زاده همواره می‌گفت نگران نقدینگی نباشید، گفت: هرگاه که صحبت از کمبود بودجه می‌شد، خانم نعمت‌زاده می‌گفت نگران نباشید همه مشکلات حل می‌شود. شرکت دو وام ۵/ ۴ میلیارد تومانی از بانک شهر و بانک ملت دریافت کرده، اما به دلیل آنکه به مشکل برخورده بودیم دیگر بانک‌ها به ما وام نمی‌دادند.

متهم لشگری‌پور با اشاره به دیدگاه نعمت‌زاده نسبت به شرکت پخش و داروخانه‌ها بیان کرد: نعمت‌زاده درباره شرکت دارو و داروخانه‌ها گفت: آن‌ها مانند کیف پول هستند و هر جایی که با مشکل مواجه شویم، باید سراغ این‌ها برویم، زیرا در این دو مکان پول بسیار زیادی وجود دارد!

در ادامه جلسه نیازآبادی نماینده دادستان گفت: متهم در دفاعیات خود بیان کرد که به دستور خانم نعمت‌زاده وجوه را از حساب شرکت برداشته و به او پرداخت کرده است، اما کاری که آقای لشگری‌پور انجام داده طبق اراده خودش بوده و رافع مسئولیت او نیست. وی افزود: شما گفتید اقدامات در شرکت به منظور رقابت بوده اگر چنین است، چرا از اقدامات ضدرقابتی استفاده شده؟ اعطای جایزه رویه ضدرقابتی است.

متهم لشگری‌پور در پاسخ گفت: مبتکر جوایز نبودیم بلکه این تخفیفات وجود داشت، نهایت استفاده از تخفیفات را داروخانه‌ها می‌بردند. جنگی میان تولیدکننده‌ها وجود داشت و این جنگ به پخش‌کننده‌ها رسید.

شوک به بازار
در ادامه جلسه دادگاه هم نماینده سازمان غذا و دارو درباره کشف انبار جدید گفت: کشف انبار جدید از طریق دانشگاه علوم پزشکی البرز صورت گرفته و این انبار مجوزی نداشته و کشف این انبار در دادسرای البرز در حال بررسی است.

پس از سخنان نماینده سازمان غذا و دارو، نماینده شرکت‌های شستا در جایگاه حاضر شد و گفت: با بررسی‌های صورت‌گرفته در این پرونده کیفری‌بودن موضوع مشخص شد. شرکت رسا که با سرمایه اولیه یک میلیون ریالی تأسیس شده چگونه حجم تراکنش بالای ۳۵۰ میلیارد تومان داشته است؟ شرکت رسا موجب کمبود یک نمونه از دارو‌های آنتی‌بیوتیک شده و این موضوع موجب شوک به بازار گردید و در سال ۹۶ کمبود این دارو در بازار احساس شد.

در نهایت قاضی مسعودی‌مقام خاطر نشان کرد: احتمالاً جلسه بعدی دادگاه در سالن اجتماعات مجتمع امام‌خمینی (ره) برگزار که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود و ختم جلسه را اعلام می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha