چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 28004
سلامت نیوز : یك ارتوپد گفت: گرفتگی عضلات، شایع ترین بیماری ها در بین مردم است كه بهترین راه درمان آن انجام ماساژ عضله مورد نظر و استفاده از دوش آب گرم است.
پیمان میرشاه ولد، ارتوپد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: گرفتگی عضلات یكی از بیماری های شایع است كه هر روزه تعداد زیادی از افراد به علت این بیماری به بیمارستان ها و مطب ها مراجعه می كنند. وی بیمارانی را كه دچار گرفتگی عضلات می شوند را به دو دسته تقسیم كرد و افزود: دسته اول كسانی هستند كه زمینه بیماری در آنها وجود دارد و دسته دوم افرادی هستند كه بیماری خاصی ندارند.
میرشاه ولد كمبود كلسیم و بیماری های عصبی را از جمله عوامل موثر در گرفتگی عضلات دانست و عنوان كرد: در حالت دیگری عضله بدون اینكه بیماری خاصی در بدن وجود داشته باشد می گیرد. و به اصطلاح دچار اسپاسم می شود وی با بیان اینكه این حالت زمانی كه باری بیشتر از حد توان عضله برداشته شود ایجاد می شود، تصریح كرد: كشیدگی ایجاد شده در عضله باعث می شود، اسیدی در عضله ترشح شده و آن را منقبض كند كه این امر موجب گرفتگی عضلات می شود.
میرشاه ولد با اشاره به اینكه یكی از راه های جلوگیری از گرفتگی عضلات انجام تمرین ها و ورزش های مرتب به صورت روزانه است گفت: در زمان گرفتگی عضلات باید عضله مورد نظر ماساژ داده شده و گرم نگه داشته شود تا جریان خون افزایش یابد.
میرشاه ولد رگ به رگ شدن عضلات را نیز از جمله بیماری های گرفتگی های عضلانی دانست و افزود: فشارهای عصبی نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.
** كمبود منیزیم عامل مهمی در گرفتگی عضلات
در ادامه محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی در بروز و یا درمان بیماری افراد تاثیر مستقیمی دارند.
وی اظهار داشت: گرفتگی عضلات بخصوص در بانوان می تواند به علت كمبود آهن در بدنشان باشد.
انوشه كمبود منیزیم، كلسیم و آهن را از جمله دلایل ابتلا به گرفتگی عضلات در افراد عنوان كرد و گفت: منیزیم لازم را می توان از طریق مصرف آجیل ها و غذاهای دریایی در بدن تامین كرد.
وی تصریح كرد: كلسیم در شیر و محصولات لبنی و آهن در میوه و سبزی های تازه به وفور یافت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha