دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 280054

هنوز دلایل گرگرفتگی در بارداری مشخص نشده اما بیشتر به مغز و هورمون‌های بدن مربوط است. افزون بر آن عواملی چون افزایش سوخت و ساز بدن، اضافه وزن، نداشتن سبک زندگی سالم و استرس‌های روزانه موجب گرگرفتگی در بارداری می‌شود.

درمان گر گرفتگی در دوران بارداری

سلامت نیوز:هنوز دلایل گرگرفتگی در بارداری مشخص نشده اما بیشتر به مغز و هورمون‌های بدن مربوط است. افزون بر آن عواملی چون افزایش سوخت و ساز بدن، اضافه وزن، نداشتن سبک زندگی سالم و استرس‌های روزانه موجب گرگرفتگی در بارداری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان به طور کلی در سه ماه اول، سه ماه سوم و بعد از زایمان با افزایش نوسانات هورمونی، میزان تعرق زنان باردار بسیار بیشتر از پیش خواهد بود.

از جمله علایم گرگرفتگی در دوران بارداری می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش ضربان قلب و عرق کردن بیش از حدگرم شدن صورت و بدن و قرمز شدن پوست تکرار گرگرفتگی ناگهانی و بدون نشانه در طول روز.

متاسفانه هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.اما راهکارهایی هست که به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید: 

آب بدن را حفظ کنید: مایعات خنک می‌تواند برای تنظیم حرارت به بدن کمک کند. همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید تا هر وقت تشنه می‌شوید، آب بنوشید. بدنتان را خنک نگه دارید:

سعی کنید برای کاهش دمای بدن دوش بگیرید. شنا کردن نیز برای رهایی از گرگرفتگی مناسب است. با استفاده از باد بزن یا پنکه دستی و پک‌های یخ خودتان را خنک کنید، تا تعرق تان کاهش یابد. 

مراقب اضافه وزنتان باشید:با ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل، وزنتان را در محدوده سالم نگه دارید. کنترل وزن در بارداری موجب کاهش ۳۳ درصدی موارد گرگرفتگی می‌شود. 

لباس‌های گشاد و سبک بپوشید: بهتر است چند لایه لباس بپوشید تا در صورت لزوم بتوانید به آسانی آن‌ها را کم و زیاد کنید. لباس‌هایی انتخاب کنید که از پارچه‌های طبیعی مانند کتان یا لنین تهیه شده‌اند و هوا در میان آن‌ها جریان می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha