صبح امروز در حاشیه برگزاری دومین همایش داروسازی بالینی ایران یك داروساز به نام شیبانی وزیری، با احمد شیبانی رئیس سازمان غذا داوری كشور صحبت كرد و از وضعیت داروخانه‌های كشور و تخلفات آن كه به گفته وی بسیار زیاد است گلایه كرد.

سلامت نیوز :داروساز معترض با گلایه از تخلفات در داروخانه‌ها و برخورد ضعیف با داروخانه‌های متخلف گفت: سرمایه‌داران با نام داروسازان مجوز می‌گیرند و بعد با استخدام داروساز دیگری هر كاری می‌خواهند برای سود بیشتر در داروخانه انجام می‌دهند.

به گزارش  فارس، صبح امروز در حاشیه برگزاری دومین همایش داروسازی بالینی ایران یك داروساز به نام شیبانی وزیری، با احمد شیبانی رئیس سازمان غذا داوری كشور صحبت كرد و از وضعیت داروخانه‌های كشور و تخلفات آن كه به گفته وی بسیار زیاد است گلایه كرد.

اما رئیس سازمان غذا و دارو (معاون غذا و داروی سابق) به وی پاسخی نداد و به دلیل عدم پاسخگویی معاون وزیر بین وی و داروساز گلایه كننده درگیری شد.

مسعود شیبانی وزیری، داروساز كه خود را فارغ التحصیل 14 سال پیش از رشته داروسازی معرفی كرد بعد از پایان سخنرانی احمد شیبانی،رئیس سازمان غذا و دارو در فضای سالن همایش رازی تا جلوی در خروجی با این مقام مسئول صحبت كرد اما به علت بی توجهی رئیس سازمان غذا و دارو عصبانی شد و به این ترتیب بین وی و رئیس سازمان غذا و دارو درگیری لفظی به وجود آمد.

در این هنگام و قبل از رسیدن رئیس سازمان غذا و دارو به خودروی خود به جای پاسخ به اعتراض این داروساز رو به این فرد معترض كرد و در حالی كه این فرد به آرامی در حال صبحت و بیان شكوایه‌های خود مبنی بر تخلفات در داروخانه‌های كشور و سختگیری در اعطای مجوز داروخانه به داروسازان بود، به آرامی به وی مطلبی گفت كه موجب برآشفته شدن بیشتر این داروساز معترض شد.

مسعود شیبانی وزیری(داروساز معترض) در این هنگام با فریاد بلند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا دارو را مورد خطاب قرار داد و به وی گفت:‌ به جای اینكه به مشكلات ما برسید و پاسخگوی ما باشید می‌گویید، «خوب كاری كردیم.»

این داروساز معترض كه به شدت عصبانی شده بود در حالی كه احمد شیبانی سوار بر خودرو شده بود، به شدت بر خودروی وی ضربه وارد كرد و به معاون وزیر گفت كه به علت بی‌توجهی به وی شكوائیه خود مبنی بر تخلفات در داروخانه‌ها، توزیع داروی قاچاق و نبود نظارت بر این اماكن را برای اطلاع مردم در اینترنت منتشر می‌كند و تهدید كرد كه در صورت عدم پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت واكنش شدیدتری خواهد داشت.

اما احمد شیبانی بدون هر گونه پاسخی به وی سوار بر خودرو شد و با لبخندی محل را ترك كرد.

داروساز معترض بعد از رفتن معاون وزیر در حالی كه همچنان فریاد می‌زد در جمع خبرنگاران گفت: اكثر داروخانه‌های بزرگ تهران به دلیل سیاست‌های غلط توسط غیر داروساز اداره می‌شود.

وی گفت: سال گذشته هم بنده این اعتراض را كردم كه كجای دنیا برای یك شیفت به یك داروساز ماهی 600 هزار تومان حقوق می‌دهند.

شیبانی وزیری ادامه داد: بنده 14 سال است كه فارغ‌التحصیل شده‌ام و امتیاز دانشگاهی نیز برای تأسیس داروخانه دارم ولی اجازه تاسیس داروخانه را نمی‌دهند.

شیبانی وزیری در حین اعتراض و گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به یكی از همكاران داروساز خود مبنی بر اینكه شما مگر چند امتیاز دارید گفت: بنده 2 هزار و 853 امتیاز دارم.

كه آن داروساز همكار نیز به شیبانی وزیری گفت: بنده 2 هزار و 900 امتیاز دارم ولی به من هم اجازه راه‌اندازی داروخانه نمی‌دهند كه شیبانی وزیری پاسخ داد پس چرا این مسائل را نمی‌گویید كه داروساز همكار وی در و واكنش به وی گفت:‌ خوب نمی‌دهند دیگر.

شیبانی وزیری در پاسخ به خبرنگاری كه از وی پرسید مشكلات داروسازان و داروخانه‌ها چیست، گفت: مجوز داروخانه‌ها را در عمل افراد غیر داروساز گرفته‌اند.داروساز می‌رود در این داروخانه‌ها برای كار كردن و به او می‌گویند هر چه ما می‌‌گوییم باید انجام دهید نه آنچه را كه خودتان می‌دانید. من داروساز در چنین وضعیتی چگونه می‌توانم بگویم كه فلان نسخه اشكال دارد چون صاحب كار من كسی است كه به من حقوق می‌دهد و می‌گوید حق نداری حرف بزنی.

شیبانی وزیری ادامه داد: «بنده حتی یك سال هم نتوانستم در داروخانه‌های غیردولتی كار كنم از بس كه خلاف دیدم.»

وی در پاسخ به این پرسش كه اكنون در كجا مشغول فعالیت هستید گفت: در داروخانه دولتی كار می‌كنم.

شیبانی وزیری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه مشكلی كه در محل كار داروخانه كنونی دارید چیست؟ ادامه داد: در این داروخانه كه دولتی است مشكلی ندارم مشكل آن است كه اگر بخواهم در شیفت بیرون در داروخانه غیر دولتی كار كنم، مشكلاتی را می‌بینم كه پاسخگویی ندارد، چون صاحب داروخانه داروساز نیست باید بدون توجه به اصول علمی برده و بنده دیگری باشم.

وی ادامه داد: این آقایان بروید ببینید در داروخانه‌های خصوصی چه خبر است و چقدر داروهای تقلبی هست.

وی ادامه داد: شما یك داروخانه خصوصی پیدا كنید كه به دلیل تخلف حتی یك هفته در آن بسته شده باشد زیرا لابی آن داروخانه می‌رود در معاونت وزارت بهداشت پول می‌دهد و فوراً داروخانه متخلف را آزاد می‌كنند. به طور مثال در داروخانه... واقع در میدان ... كه داروخانه بزرگی است، داروی قاچاق گرفتند اما حتی یك روز هم بسته نشد.

شیبانی وزیری تصریح كرد: در حالی كه یكی از مسئولان وزارت بهداشت سال گذشته اعلام كرد كه « دلم نمی‌خواهد داروخانه در تهران زیاد شود.»

وی در پاسخ به این پرسش كه امتیاز لازم برای نوبت‌گیری جهت دریافت مجوز ایجاد داروخانه به چه صورت است گفت: امتیاز لازم برای در نوبت قرار گرفتن مجوز داروخانه 2 هزار و 850 است ولی حالا شما بیا و حتی 2 هزار و 900 امتیاز داشته باش و من بارهاست كه این مشكلات را اعلام كرده‌ام.

شیبانی وزیری در پاسخ به این پرسش كه دریافت مجوز داروخانه چقدر زمان می‌برد گفت: (با این روند)20 سال، من كه 2 سال نیز سابقه جبهه داشتم 200 امتیاز بیشتر هم دریافت كردم و زودتر برای مجوز اقدام كردم اما هنوز نتوانسته‌ام مجوز بگیرم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه حالا كه امتیاز در نوبت قرار گرفتن برای دریافت مجوز داروخانه 2 هزار و 850 است و در كنار این مسئله قانونی كه این نوع مجوزها را به غیر داروساز نمی دهند،اعتراض شما چیست و مشكل كجاست؟ افزود: من هم اینها را می‌‌دانم ولی مسئله این است كه یك سرمایه‌دار به خود بنده پیشنهاد داده است كه ماهی 3 میلیون تومان به تو می‌دهم تا مجوز را به نام تو بگیرم (چون دانشگاه به سرمایه دار مجوز نمی‌دهد) ولی هر چه من می‌گویم باید در داروخانه انجام بدهی.

وی ادامه داد: برخی دكترها و همكاران بنده این كار را انجام می‌دهند یعنی سرمایه‌دار در خانه می‌نشیند و پروانه به نام دكتر داروساز ثبت می‌شود و این دكتر داروساز نیز كه مجوز داروخانه به نام وی است در این داروخانه فعالیت نمی‌كند و می‌رود جای دیگر و سرمایه گذار یك دكتر داروساز دیگر را می‌آورد كه هر چه بگوید عمل كند.

شیبانی وزیری ادامه داد: من این مشكلات را به روزنامه‌ها و صدا و سیما هم اعلام كردم اما مطالب ما را منتشر نمی‌كنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا شما تا به حال حرف‌های خود را به جایی (با مسئولان) زده اید گفت: بله بارها صحبت كرده‌ایم ولی اصلاً آدم را تحویل نمی‌گیرند.

خبرنگاران برخی رسانه‌ها سخنان این داروساز و ماجرای وی با رئیس سازمان غذا و دارو را مشاهده كردند و بعد از آن البته مسئولان برگزاری همایش داروسازان بالینی و حراست سالن از خبرنگاران خواستند كه این اخبار را منتشر نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha