دکتر محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه وزیر بهداشت به معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر رد شدن تعداد کثیری از جوانان نخبه کشور در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه‌های ممتاز و درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه :« این مسئله را تکذیب می کنم. مطمئن هستم صحبت های وزیر بهداشت نیز مستند نیست.»خاطر نشان کرد :« این اخبار یک شانتاژ سیاسی است . مجموع دانشجویان پزشکی که از طریق سهمیه در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی وارد دانشگاه می شوند از کل ظرفیت کشور و از ۵ درصد هم کمتر است.»

اظهارات وزیر بهداشت درباره سهمیه های دانشجویی مستند نیست/سهمیه ها  از ۵ درصد هم کمتر است

سلامت نیوز:دکتر محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به نامه وزیر بهداشت به معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر رد شدن جوانان نخبه کشور در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه‌های ممتاز و درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه :« این مسئله را تکذیب می کنم. مطمئن هستم صحبت های وزیر بهداشت نیز مستند نیست.»خاطر نشان کرد :« این اخبار یک شانتاژ سیاسی است . مجموع دانشجویان پزشکی که از طریق سهمیه در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی وارد دانشگاه می شوند از کل ظرفیت کشور و از ۵ درصد هم کمتر است.»

دکتر محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، در واکنش به اظهارات مطرح شده درباره سهمیه های پزشکی گفت:« صد در صد با نگاه کارشناسی و تحقیق محور و مستندو مستدل این اخبار را تکذیب می کنم. چه کسی گفته که ۷۰ درصد از دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه قبول شده اند؟ اینقدر عادت کرده ایم حرف های غیرکارشناسی و غیراصولی بزنیم که جامعه را متشنج می کنیم و هزینه آن را نظام می پردازد. امروز اگر قرار است یک نفر با هر سهمیه ای ولو با سهمیه ایثارگران وارد دانشگاهی شود باید ۸۰ درصد از نمره آخرین قبول شده آن رشته را زده باشد با کدام عقل سلیم می توان سنجید که ۷۰ درصد دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه قبول شده اند؟ حرف باید منطقی باشد من به عنوان یک کارشناس و نماینده ای که دو دوره در مجلس شورای اسلامی هستم و به عنوان کسی که می دانم این حرف و حدیث ها از کجا شانتاژ می شود و نشات می گیرد باید به اطلاع مردم برسانم که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.»

وی در واکنش به صحبت های اخیر قائم مقام آموزشی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه بیش از ۶۰ درصد دانشجویان رشته های علوم پزشکی کشور بر اساس سهمیه وارد دانشگاه می شوند، نیز گفت:« این صحبت هم یک کذب محض است. به ما گفتند کسانی با رتبه ۲۰ هزار در رشته پزشکی قبول شده اند ۸ سال است که از سازمان سنجش و وزیر وقت بهداشت خواستیم که یک نمونه کارنامه از این دست افراد را به مجلس بدهید چرا نتوانسته اند به ما ارائه دهند. نمی توانند حرف روی هوا بزنند و یک فضایی برای خودشان ایجاد کنند و جامعه را ملتهب کنند و نظام آموزشی کشور را مورد تاخت و تاز قرار دهند.»


وی در واکنش به نامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت به معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر رد شدن تعداد کثیری از جوانان نخبه کشور در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی علیرغم کسب رتبه‌های ممتاز و درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت:« این مسئله را هم تکذیب می کنم. مطمئن هستم صحبت های وزیر بهداشت نیز مستند نیست حالا اگر قرار بر این است که سهمیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور را افزایش دهند همکاران ما در مجلس یک طرح افزایش سهمیه رشته های پزشکی را داشتند ولی وزارت بهداشت و معاونین وی و تمام روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با قاطعیت یک هجمه ای ایجاد کردند که نباید افزایش سهمیه رشته های پزشکی صورت بگیرد اگر قرار بر این است که آقای وزیر درخواست افزایش سهمیه داشته باشند همین طرح دو فوریتی که همکاران ما در مجلس امضا کرده بودند را بگذارند عملیاتی شود.»


وی گفت:«بگذارند توپ در زمین مجلس باشد چرا آقایان می خواهند وجهه خود را خراب کنند؟ همه با طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی مخالفت کردند ولی الان وزیر بهداشت می خواهد درخواست افزایش سهمیه کند. وزیر بهداشت براساس داشته های خود می تواند این کار را کند و درخواست افزایش سهمیه را بدهد چه ایرادی دارد که ما بیاییم کمبود پزشک و نیروهای متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم را جبران کنیم.»


دکتر قربانی در پایان تاکید کرد:«فکر می کنم این اخبار یک شانتاژ سیاسی است و با شهامت اعلام می کنم که مجموع دانشجویان پزشکی که از طریق سهمیه در رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی وارد دانشگاه می شوند از کل ظرفیت کشور و از ۵ درصد هم کمتر است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha