سلامت نیوز :مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران گفت‌: در حالی معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور می‌گوید هیچ مصوبه‌ای در مورد یارانه شیر وجود ندارد، برخی‌ مسئولان وزارت بازرگانی با القا نظرات شخصی و برای فرار از مشكلات حل نشده شیر، توپ را به زمین وزارت جهاد كشاورزی می‌فرستد.

سعید سلطانی سروستانی اظهار داشت: هنوز هیچ مصوبه‌ای در مورد یارانه شیر وجود ندارد اما در این میان برخی مسئولان به صورت غیر كارشناسانه نظرات شخصی خود را القاء می‌كنند.

مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران افزود: 100 میلیارد تومانی كه از سوی وزارت جهاد كشاورزی به عنوان كمك ویژه برای تولیدكنندگان گوشت و شیر در نظر گرفته شده صرفا برای حمایت از بخش است و ارتباطی با یارانه شیر ندارد.

وی گفت: یارانه شیر در سال 90 پیش‌بینی و در مجلس هم مشخص شده و مسئول كالاهای یارانه‌ای هم وزارت بازرگانی است در حالی كه مسولیت شیر یارانه‌ای را به زمین وزارت كشاورزی می‌ اندازد.

سلطانی با بیان اینكه برخی با القاء نظرات خلاف واقع دامداری كشور را به بازی گرفته‌اند، گفت: برای دامدار مهم نیست كه یارانه از چه كانالی داده می‌شود اما تصور نشود كه با یك صد میلیارد تومان مشكلات شیر كشور رفع می‌شود زیرا سال‌های گذشته با 500 میلیارد تومان هم برطرف نشد.

وی افزود: از سوی دیگر از اواخر سال گذشته به این مشكلات افزوده شد به طوری كه تنها در مورد سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده غذای مرغ 5 درصد افزایش یافته و علاوه بر آن تمام نهاده‌ها نیز افزایش پیدا كرد.

سلطانی گفت: در حالی كه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی می‌گوید هیچ‌ تصمیمی در مورد یارانه شر گرفته نشده است اما برخی اعلام می‌كنند پرداخت یارانه مستقیم شیر به مردم منتفی شده و قرار است تك نرخی شود.

سلطانی گفت: چرا در حالی كه مصوبه‌ای در این مورد نیست برخی می‌خواهند نظرات شخصی خود را القاء كنند.

وی گفت: طبق طرحی كه قبلا اعلام كردیم این اتحادیه آمادگی دارد با میزان اعتبار 700 میلیارد تومان تمام شیر یارانه‌ای در كشور كه 2 میلیون و 300 هزار تن است به قیمت 375 تومان در اختیار مردم قرار داده و تمام مشكلات شیر را برطرف كند.

وی گفت: وزارت بازرگانی با واگذاری مسئولیت شیر یارانه‌ای به وزارت جهاد كشاورزی تنها می‌خواهد مشكلات چند ساله این محصول را به زمین حریف مقابل بفرستد و به نوعی شانه خالی كردن از حل مشكلات است.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه طی صحبتی كه با وزیر جهاد كشاورزی داشتیم ایشان این بحث را تكذیب و اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع كرد.

مدیر عامل اتحادیه مركزی دامداران ایران تاكید كرد: تعلل در وضعیت شیر یارانه‌ای سرانه مصرف شیر كشور را تهدید می‌كند.

محمد‌علی ضیغمی اخیرا به فارس گفته بود: ستاد هدفمندی یارانه‌ها مصوب كرده است شیر یارانه‌ای تا پایان خرداد ماه ادامه پیدا كند و پس از آن یارانه در اختیار ستاد و از طریق تأمین خوراك دام به تولید‌كننده و دامدار داده می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی گفت: وزارت جهاد كشاورزی از اول تیرماه یارانه در قالب تأمین خوراك دام در اختیار دامداران قرار می‌دهد و از این به بعد فقط یك نوع یارانه و آن هم در قالب خوراك دام به دامدار داده می‌شود و قیمت شیر هم تك نرخی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha