عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، با عنوان این مطلب که افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها هستند، گفت: ۵۶ درصد سالمندان فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

۵۶ درصد سالمندان فعالیت فیزیکی کافی ندارند

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، با عنوان این مطلب که افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها هستند، گفت: ۵۶ درصد سالمندان فعالیت فیزیکی کافی ندارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پریسا ارزانی، ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمندی، با عنوان این مطلب که بدن انسان با افزایش سن به شکل غیر قابل پیشگیری دچار دگرگونی می شود، افزود: برخی از این تغییرات طبیعی وابسته به سن عبارتند از کاهش تراکم استخوان، کاهش قدرت عضلات، افزایش چربی بدن، هماهنگی ضعیف تر و مفاصل سفت تر و...، که این اثرات طبیعی پیری می تواند بر تحرک و تعادل سالمندان تأثیر بگذارد و منجر به افتادن و شکستن استخوان ها بشود.


وی ادامه داد: افراد مسن استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت، آرتریت و بیماری های ریه دارند و همه این عوامل می تواند تأثیر زیادی بر زندگی روزمره سالمندان بگذارد و استقلال آنها را کاهش دهد.


ارزانی افزود: افراد سالخورده اغلب احساس می کنند که مانند گذشته پاهای سریع و پایدار ندارند و بالا و پایین رفتن از پله ها برای آنها مشکل تر است، این احساسات می تواند بر توانایی سالمندان در بیرون رفتن از منزل اثر گذار باشد و استقلال آنها را کاهش دهد.


عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، تاکید کرد: اگرچه فیزیوتراپیست نمی تواند پیری را متوقف کند، اما می تواند به کاهش تأثیر آن بر سلامت افراد سالمند و سالخورده کمک کند.


وی، هدف سالمند از مراجعه به فیزیوتراپی را بهبود عملکرد یا حفظ عملکرد فعلی و جلوگیری از افت بدنی دانست و گفت: ماهیت فیزیوتراپی، ارزیابی و درمان فرد با تمرکز بر سیستم حرکتی است. فیزیوتراپیست ها برای شناسایی عوامل جسمی و سایر عواملی که مانع از فعال شدن سالمندان به میزان بالقوه شان می شود، مهارت کافی را دارند.


ارزانی با عنوان این مطلب که فیزیوتراپیست ها می توانند راه های غلبه بر مشکلات سالمندی را پیدا می کنند، ادامه داد: این امر باعث می شود تا سالمندان در وضعیت ایده آل قرار بگیرند تا هرچه بیشتر فعال باشند. در حقیقت، فیزیوتراپی بسیاری از عوامل مرتبط با پیری از جمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری و درد را بهبود می بخشد.


وی گفت: در مطالعات مختلف ثابت شده است که فیزیوتراپی به افراد مسن کمک می کند تا سلامت، رفاه، توانایی عملکردی و استقلال خود را حفظ کنند.
ارزانی با عنوان این مطلب که ۵۶ درصد سالمندان فعالیت فیزیکی کافی ندارند، افزود: فیزیوتراپیست ها می توانند با علم کافی در مورد چگونگی ورزش به افراد سالمند مشاوره بدهند تا بدون نگرانی، از مزایای ورزش و تمرین سود ببرند.


عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، تاکید کرد: مطالعات نشان می دهند افراد مسن که فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، هماهنگی، کنترل حرکتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی حافظه بهتری نسبت به سالمندان کم تحرک برخوردارند.


ارزانی، به سالمندان توصیه کرد با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی، زندگی مستقل تر و با کیفیت تری را تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha