معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود، گفت: در برخی استان‌ها به ازای هر هزار نفر۳ تخت بیمارستانی وجود دارد.

۴۰ بیمارستان امسال در کشور افتتاح می‌شود

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود، گفت: در برخی استان‌ها به ازای هر هزار نفر۳ تخت بیمارستانی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه کنگره تخصصی ساخت بیمارستان  و مدیریت منابع  در جمع خبرنگاران درباره کمبود بیمارستان در کشور اظهار داشت: ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال است که صد هزار تخت مربوط به دانشگاه‌ها و ۴۰ هزار تخت مربوط به بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی است.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها به ازای هر هزار نفر۳ تخت بیمارستانی و در برخی شهرها نیز کمتر از یک تخت بیمارستانی وجود دارد؛ ضمن اینکه در جنوب تهران برخی شهرها مانند قدس و ملارد بیمارستان ندارند و در برخی شهرها نیز در حال ساخت بیمارستان هستیم.

معاون درمان وزیر بهداشت شد تا پایان سال جاری ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود.

جان بابایی درباره ارائه برخی خدمات به صورت اختصاصی در تهران ، افزود:برخی خدمات لازم است در بیمارستان‌های بزرگ انجام شده و روی آن سرمایه گذاری شود؛ مانند پیوند مغز,کبد و قلب  که این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد و در شهرهای بزرگ به دلیل خدمات خاصی است که حتماً باید در آن شهرها اتفاق افتاد.
وی تصریح کرد:متاسفانه برخی از مردم در تهران خدمات می گیرند در حالی که می‌توانند در همان شهر خود خدمات را دریافت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت:حدود ۴۰درصد میزان مراجعه به برخی بیمارستان‌ها در تهران مربوط به بیماران شهرستانی است.

جان بابایی خاطرنشان کرد: تصور مردم  این است که در شهرهای بزرگ خدمات بهتری دریافت می کنند؛ در حالی که واقعیت این است که در خدمات عمومی با زیرساخت های ایجاد شده ،مردم می‌توانند در شهرهای خود خدمات لازم را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha