یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: روش NA (روان‌درمانی گروهی) یک نوع درمان کاملا پذیرفته شده روانشناختی است که به افزایش خلاقیت و بهبودی در بیماران وابسته به سوء مصرف مواد کمک می‌کند.

سلامت نیوز : یک پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: روش NA (روان‌درمانی گروهی) یک نوع درمان کاملا پذیرفته شده روانشناختی است که به افزایش خلاقیت و بهبودی در بیماران وابسته به سوء مصرف مواد کمک می‌کند.
به گزارش مهر، مریم‌السادات مجدزاده در نشست علمی پژوهشی که با عنوان «اثربخشی روش NA در خلاقیت بیماران» در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: روش NA (روان‌درمانی گروهی) یک نوع درمان کاملا پذیرفته شده روانشناختی است که از تعاملات سازنده بین اعضا و مداخلات یک رهبر آموزش دیده جهت بهبودی در بیماران استفاده می‌کند.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد افزود: طی دهه‌های گذشته تعداد قابل ملاحظه‌ای از بیماران روانی توسط روش روان‌درمانی گروهی مداوا شده‌اند و اکنون نیز ثابت شده که این روش در خلاقیت بیماران می‌تواند اثربخشی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

مجدزاده با بیان اینکه پژوهشی در این زمینه میان دو گروه 20 نفره از افراد مراجعه‌کننده به NGOهای مختلف و NA استان تهران انجام شد، گفت: محدودیت سنی آنها بین 25 تا 45 سال بود و 2 سال از مدت ترک آنها می‌گذشت و هدف اصلی این پژوهش نیز بررسی اثر بخشی روش NA در خلاقیت بیماران بود.

وی گفت: روان‌درمانی گروهی همراه با روان‌درمانی فردی شامل رو‌ش‌های مختلفی از جمله معرفی بیمار به بیمار، آموزش دوازده گام و دوازده سنت و مهارت‌های ارتباطی و مطالعه کتب و جزوات و شرکت مستمر در جلسات می‌باشد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد تصریح کرد: در این روش، اعتیاد فقط یک مشکل روانی - اجتماعی نیست بلکه به معنای عدم درک صحیح از خود و هویت خویشتن است که باعث بی‌خردی و بی‌فکری در بیمار می‌شود.

مجدزاده بیان داشت: طبق بررسی‌های انجام شده، این روش به بهبودی سازگاری زناشویی و خانوادگی، رشد معنوی زندگی، افزایش احساس اطمینان و اعتماد به نفس و کاهش وابستگی به اعتیاد کمک می‌کند.

وی افزود: این روش باعث افزایش هوش، عزت نفس و توانمندی بیمار، بهبودی در ترک اعتیاد و عدم بازگشت به آن و بالا بردن بازده کاری‌ و توانایی وی می‌شود.

مجدزاده در پایان گفت: طبق این پژوهش، می‌توان برای اولین بار ثابت کرد که انسان‌های خلاق، حداقل بازگشت را از طریق آموزش روش NA

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha