نمکی گفت: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و از دو ماه پیش دستور لغو مصوبه جابه جایی فرزندان اعضای هیئت علمی را دادم.

انتقال فرزندان هیئت علمی به رشته‌های پزشکی ممنوع شد/ افزایش ظرفیت پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا

سلامت نیوز: نمکی گفت: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و از دو ماه پیش دستور لغو مصوبه جابه جایی فرزندان اعضای هیئت علمی را دادم.

به گزارش سلامت نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جنجال ها در مورد پذیرش در رشته های پزشکی با سهمیه ها و پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار کرد: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و فقط جابجایی فرزندان اعضای هیئت علمی از دانشگاه و رشته به دانشگاه و رشته دیگر صورت می گرفت  و مواردی منتسب به این مقررات درحال انجام بود که از دو ماه پیش من دستور لغو آن را دادم چرا که هیچ کس حق ندارد خارج از بضاعت و پتانسیل خود از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند.


گلایه نخبگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا و جایگاه نخبگان بیان کرد: در طی روزهای اخیر با اطلاعات جمع کثیری از جوانان نخبه کشور مواجه شدم که علی‌رغم کسب نمره بالا به دلیل ظرفیت کم دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در تحصیلات تکمیلی و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته نشده بودند.

وی ادامه داد: به این دلیل که نخبگان حس نکنند که جای آنها را خانواده معزز شهدا جانبازان و ایثارگران در دانشگاه ها گرفته اند و اینکه ذهنیت های این چنینی درباره خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران شکل نگیرد و از طرفی نخبگان دچاره سرخوردگی نشوند یا به خارج کشور سفر نکنند درباره افزایش ظرفیت پذیرش معادل سهمیه ها تصمیم گیری کردیم.

نمکی تصریح کرد: من به دو دلیل یکی اینکه خانواده‌های معزز شهدا جانبازان و ایثارگران نه به گردن این نسل بلکه بر گردن همه نسل های آینده حق دارند و نباید مورد سوءتفاهم قرار گیرند و دوم اینکه اگر ما نتوانیم نخبگان این مملکت که رتبه زیر ۵ یا ۱۰ را در تحصیلات تکمیلی گرفتند پذیرش کنیم، این نخبگان یا روانه خارج از کشور می شوند یا به دلیل سرخوردگی دچار ناهنجاری روانی و خلقی می شوند، تصمیم به افزایش ظرفیت پزشکی گرفتم.

خانواده شهدا و ایثارگران صندلی نخبگان را اشغال نمی کنند

وزیربهداشت اظهار کرد: سعی کردیم به گونه‌ای عمل کنیم تا این تصور به وجود نیاید که عزیزی از خانواده جانبازان و شهدا و ایثارگران صندلی نخبگان را اشغال کرده است وحرمت عزیزانمان خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران حفظ شود.

نمکی گفت: از طرفی با این تصمیم سعی داشتیم در جوانان مملکت امید ایجاد کنیم و بگوییم که صدای آن ها را شنیده ایم و قدم آنها بر روی چشم چشم ماست و در جایگاه خود در دانشگاه ها خواهند بود و ادامه تحصیل خواهند داد و به عنوان سرمایه اجتماعی کارآزموده این مملکت در آینده باری از نظام ارائه خدمت بر خواهد داشت‌.

گفتنی است، روز قبل نامه ای از وزیر بهداشت منتشر شد که در این نامه‌ وزیربهداشت به معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت پیگیری و رایزنی در جهت اصلاح نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha