لاریجانی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که انتقال فرزندان هیئت علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی ممنوع است. ممنوعیت انتقال از رشته دامپزشکی به پزشکی برای فرزندان هیئت علمیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرده است که انتقال فرزندان هیئت علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی ممنوع است.

ممنوعیت انتقال از رشته دامپزشکی به پزشکی برای فرزندان هیئت علمی

سلامت نیوز: لاریجانی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که انتقال فرزندان هیئت علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرده است که انتقال فرزندان هیئت علمی از رشته دامپزشکی به پزشکی ممنوع است.
 
جناب آقای دکتر طهرانچی رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی
 
احتراما بازگشت به نامه شماره ۲۹۴۱۲/۱۰ مورخ ۹۸/۶/۲ به استحضار می‌رساند با توجه به نامه شماره ۸۱۵۸۲ مورخ ۹۸/۵/۲۴ رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نامه شماره ۵۵۰۹/۱۱۲۰۰- ۸۲ مورخ ۹۸/۵/۲۲ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص امکان تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی با استفاده از مصوبه جلسه ۲۲۸ هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و اعلام مغایرت مصوبه مذکور با دستورالعمل اجرائی شماره ۶۹۳۱۲ مورخ ۹۲/۴/۲۵ مصوب جلسه ۷۳۵ مورخ ۹۲/۴/۲۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسری موضوع مذکور به فرزندان اعضای هیات علمی که در سال ۱۳۹۷ در وزارت متبوع مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مراتب مذکور و اینکه تاکنون اقدامی در خصوص اجرای مصوبه قبلی کمیسیون موارد خاص که طی نامه شماره ۶۴۹۹/۵۰۰/د رشته دامپزشکی پذیرفته شده اند، مراتب در جلسه کمیسیون موارد خاص مورخ ۹۸/۶/۱۱ مورخ ۹۷/۲/۱۹ اعلام گردیده صورت نگرفته است، لذا مصوبه مذکور ملغی اعلام گردید.

باقر لاریجانی
معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصیبیشتر بخوانید:  انتقال فرزندان هیئت علمی به رشته‌های پزشکی ممنوع شد/ افزایش ظرفیت پزشکی برای حفظ حرمت خانواده شهدا
گفتنی است، وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان درباره جنجال ها در مورد پذیرش در رشته های پزشکی با سهمیه ها و پذیرش فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها اظهار کرد: چیزی به عنوان سهمیه هیئت علمی نداریم و فقط جابجایی فرزندان اعضای هیئت علمی از دانشگاه و رشته به دانشگاه و رشته دیگر صورت می گرفت  و مواردی منتسب به این مقررات درحال انجام بود که از دو ماه پیش من دستور لغو آن را دادم چرا که هیچ کس حق ندارد خارج از بضاعت و پتانسیل خود از ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    1 0
    لطفا خبرها اول بخوانید . بعد تیتر بزنید . 1- دستورالعمل تسهیلات هیات علمی مصوب شورای انقلاب فرهنگی است و وزیر علوم یا بهداشت راسا نمی توانند آن را با یک دستور لغو کنند 2- طبق این نوشته و مصاحبه وزیر بهداشت. ایشان اینگونه نگفتند. چون مواردی در دانشگاه ازاد تصمیم گیری شد که خارج از این بخشنامه می خواستند تغییر رشته را به دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی تسری دهند . وزیر بهداشت گفتند " مواردی منتسب به این مقررات درحال انجام بود که از دو ماه پیش من دستور لغو آن را دادم" ولی شما تیتر زده اید که کلا ممنوع شد در حالی که اگر قرار است این دستورالعمل لغو شود باید خود شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سالهای بعد تصمیم گیری کند