پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 28023
سلامت نیوز :نخستین کنگره بین ‌المللی و چهارمین کنگره ملی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این کنگره که با حضور مسئولان بهداشتی 16 کشور جهان و مسئولان پزشکی کشور آغاز شده است موضوعات بهداشتی روز بین‌المللی و ملی بررسی می شود.

دبیرعلمی این کنگره از دریافت یک‌ هزار و 200مقاله از 16 کشور و پنج قاره جهان از جمله کشورهای استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، بحرین، عربستان، ‌لهستان، تایلند، پاکستان، مالزی، امارات متحده عربی و دانشگاههای کشور خبر داد و افزود: پس از بررسی علمی 800 مقاله پذیرش شده و از این تعداد 68 مقاله به صورت پوستر و 131 مقاله به شکل سخنرانی ارائه می‌شود.

حمید الله ‌وردی‌ پور برگزاری این مراسم را در سطح بین ‌المللی فرصت ارزشمندی در اختیار محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ‌ها برشمرد که در یک عرصه بین ‌المللی تجربیات گرانسنگ خود را با محققان و دانشمندان کشورهای دیگر شریک می‌شوند و در راستای دانش‌ افزایی آموزش وارتقای سلامت نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی افزود: نقش اساسی و بنیادین آموزش و ارتقای سلامت در افزایش توانمندی جوامع یکی از مهم‌ترین دستاوردهای محققان در حیطه سلامت است که تضمین ‌کننده رفاه و برخورداری از سبک زندگی متناسب با شأن انسانی است.

الله ‌وردی ‌پور گفت: در این خصوص، مسئولیت مهم متخصصان در حیطه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در راستای به کارگیری همه ظرفیت‌های علمی و حرفه‌ ای خویش در عصر حاضر، ضرورت تعامل و تلاش‌ های ملی و بین ‌المللی را بیشتر می‌کند و تمام سعی و تلاش ما برگزاری باشکوه و شایسته این رویداد علمی با مشارکت دانشمندان ایرانی و بین‌المللی است.

مقالات برتر علمی در کنار میزگردهای تخصصی در مدت سه روز برگزاری این همایش ارائه می شود.

این همایش 29 اردیبهشت با معرفی مقالات برتر و تجلیل از متخصصان صاحب نام عرصه آموزش پزشکی از داخل و خارج کشور در تبریز به کار خود پایان خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha