یک مقام مسئول: تیم درمان در حال بررسی ویروس است/ ابتلای بیماران به اچ ای وی تایید نشده است

شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمودی/تجمع مردم مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت لردگان

سلامت نیوز: براساس شنیده‌ها، حدود ده‌ نفر در روستایی در استان چهار محال و بختیاری به ویروسی ناشناخته مبتلا شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز، یک منبع آگاه به ایلنا گفت: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

در پی انتشار خبری در شبکه‌ها‌ی مجازی درخصوص روستای «چنار محمودی» از روستاهای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، مبنی بر احتمال ابتلای حدود ده‌ نفر به ویروس اچ ای وی، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت و درمان استان در گفت‌وگویی کوتاه گفت: موضوع در دست بررسی است.

وی حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این باره نشد.

 به گفته یک منبع آگاه صبح امروز- چهارشنبه 10 مهرماه-  جلسه‌ای به منظور بررسی بیشتر در این‌خصوص در فرمانداری لردگان ، با حضور فرماندار، معاون بهداشت و درمان استان و برخی از مسئولان درمانی وشهری استان برپا شده است.

این منبع آگاه افزود: برخی از اهالی روستای چنار محمودی حدود دوماه پیش، پس از دادن آزمایش دیابت متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی ایدز هستند. این بیماران به نتیجه این آزمایش اکتفا نکرده و برای اطمینان بیشتر به مراکز درمانی اصفهان و شیراز مراجعه کردند که در آنجا نیز نتیجه مثبت بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر رئیس شبکه بهداشت این روستا در بازداشت بوده و اهالی آن نیز صبح امروز جلوی ساختمان مرکز بهداشت این روستا و فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

وی اضافه کرد: مردم معترض شیشه‌های ساختمان شبکه بهداشت روستا را شکستند.

برخی از اهالی روستا احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و اندازه‌گیری دیابت را دلیل این اتفاق می‌دانند.

یک منبع آگاه گفت: تا جایی که می‌دانیم این ویروس اچ ای وی نیست با این حال تیم درمان در حال بررسی این ویروس ناشناخته است و تا نتیجه بررسی‌ها اعلام نشود در این باره نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت نیز در واکنش به شیوع ویروسی ناشناخته در روستای چنار محمود گفت: وزارت بهداشت گزارش لازم را دارد، ولی از آن‌جهت که مربوط به اخلاق پزشکی است، نمی‌توانیم با رسانه‌ها در میان بگذاریم.

وی افزود: این ادعا تا حدی واهی است؛ فعلا نیاز به بررسی دارد و در صورت لزوم وزارت بهداشت  در این زمینه موضع‌گیری خواهد کرد.

وی اذعان کرد: یک سری از افراد تلاش دارند، مسئولیت این اتفاق را متوجه سازمان یا افرادی کنند. و سوال این است مگر در آن روستا تست دیابت داشته ایم؟ در ضمن دیابت کجا چک می‌شود، به طور حتم هرجا این کار صورت گرد، سوزن یک بار مصرف استفاده می‌شود. دو نفر هم اظهار کرده‌اند، برای کمپین فشار خون رفته بودند که مبتلا شده‌اند. حال سوال این است مگر ما در فشار خون از کسی خون می‌گیریم؟

جهانپور گفت: این ماجراهائی که درست شده است، درست نیست. یکی می‌گوید دندانپزشکی رفته‌ایم و ویروس گرفته‌ایم. چطور در کل استان این آمار از بیماری را نداریم؟ در مجموع باید بگویم؛ چون موضوع خلاف اخلاق پزشکی است، ما نمی‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha