از طرف دیگر با این رفتارها در آینده کارکنان بهداشتی و بیمارستانی نظام سلامت دیگر جرات خدمت رسانی در بعضی مسائل را نخواهند داشت. چه کسی جوابگوی نیازهای مردم خواهد بود؟ شما آن موقع کجا هستید؟

پیامدهای اجتماعی وحشتناک دستگیری یک بهورز/از کل نظام سلامت اعاده حیثیت شود

سلامت نیوز-*زهرا خوشحالی: روز گذشته با انتشار خبری مبنی بر ابتلای تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در استان چهارمحال بختیاری به بیماری ایدز موج وسیعی از نگرانی در جامعه بوجود آمد و در پی آن بازار شایعات باز هم رونق گرفت.

به گزارش سلامت نیوز آنطور که وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر دادگستری آورده این موضوع را پیشتر وزارت بهداشت میدانسته و در حال پیگیری کارشناسی موضوع بوده و خواستار اعاده حیثیت از ان بهورز شد.

اما حالا با ورود مقامات امنیتی و دستگیری بهورز که باز هم به گفته دکتر قربانی نماینده مجلس شجاعانه در پی بیماریابی بوده موضوع وارد فاز جدید و البته خطرناکی شد.

بگذریم از اینکه سالهاست دلسوزان این کشور در پی انگ زدایی از این بیماری هستند و با چقدر تلاش تازه توانسته ایم اندکی در رسانه ها به این موضوع بپردازیم و حداقل درباره اش کمی اطلاع رسانی کنیم .

از سوی دیگر مدتهاست همه ما درگیری های بین نیروهای اورژانس و پرستاران و پزشکان را میشنویم ولی اینبار برخورد غلط و دستگیری یک نیروی بهورز که در ارتباط مستقیم با بدنه جامعه است و پیشگیری کننده بسیاری از بیماری ها در مناطقی از کشور است برای مردمی که جز به خانه بهداشت دسترسی ندارند میتواند ضربه مهلکی به بهداشت  و سلامت جامعه وارد کنند

پس از حل و فصل این مسئله چه کسی پاسخگوی اعتماد از دست رفته مردم به خانه های بهداشت میشود ؟ وقتی هم اکنون بسیاری از فرصت طلبان به دنبال تشکیک در برنامه واکسیناسیون کشور که یکی از افتخاران نظام اسلامی و خیلی دیگر از موارد بهداشتی هستند و همین موضوع میتواند فرصت خوبی به دست سودجویان بدهد.

آن مقامات قضائی استان که به قول وزیر بهداشت با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی باید مورد مواخذه قرار گیرد نه بهورزی که فراتر از مسئولیت سازمانی خود به دنبال شناسایی بیماران در واقع حیثیت خود را بر سر این موضوع گذاشته .وی بر اساس کدام دانش پزشکی تشخیص داده که با تست قند خون ویروس ایدز منتقل میشود؟ چند سال در این زمینه تحصیل کرده و چه تخصصی دارد؟

آقایان و خانمهای مسئول این پرونده،  وزارت بهداشت مستقیم با جان مردم سر و کار دارد و بارها به شما ثابت شده که اخلال در روند خدمت رسانی این مجموعه بزرگ چه عواقب وخیم و خطرناکی برای کشور میتواند داشته باشد ولی باز هم با یک حرکت کاملا غیرمسئولانه موضوعی که خود این وزارت خانه هم در حال پییگیری آن بوده و هم میتوانست کاملا کارشناسی به مردم توضیح دهد را به بیراهه بردید.باید از کل نظام سلامت کشور و کارکنان بهداشتی اعاده حیثیت کنید.

از طرف دیگر با این رفتارها در آینده کارکنان بهداشتی و بیمارستانی نظام سلامت دیگر جرات خدمت رسانی در بعضی مسائل را نخواهند داشت. چه کسی جوابگوی نیازهای مردم خواهد بود؟ شما آن موقع کجا هستید؟

به جای دستگیری بهورز باید دنبال افرادی باشید که معلوم نیست با چه افکار شومی این نقشه را کشیده و میخواهند تیشه به ریشه اعتماد مردم بزنند.

 *دکترای مدیریت رسانه و سردبیر سلامت نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha