سرانه مصرف الکل در دیگر کشورهای مسلمان از جمله امارات عربی متحده، قطر، ترکیه و لبنان نیز بالاتر از ایران است.تازه‌ترین گزارش "سازمان جهانی بهداشت" نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است.

سازمان بهداشت جهانی : ایران رتبه 9 مصرف الکل جهان

سلامت نیوز:سرانه مصرف الکل در دیگر کشورهای مسلمان از جمله امارات عربی متحده، قطر، ترکیه و لبنان نیز بالاتر از ایران است.تازه‌ترین گزارش "سازمان جهانی بهداشت" نشان می‌دهد که ایران از نظر سرانه مصرف الکل در میان مصرف‌کنندگان «مداوم» نوشیدنی‌های الکلی، رتبه نهم را در میان ۱۸۹ کشور جهان به خود اختصاص داده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از یورونیوز ،مطابق این گزارش هر ایرانی‌ بالای ۱۵ سال که «بطور مرتب الکل می‌نوشد»، در سال ۲۰۱۶ به طور میانگین ۲۸.۴ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌ است، این رقم در سال ۲۰۱۰ به میزان ۲۴.۸ لیتر بوده است.


به گزارش  ،تونس بر اساس این شاخص در میان سایر کشورها بی‌رقیب است، به طوری که مصرف کنندگان الکل در این کشور، در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۶.۶ لیتر الکل خالص مصرف کرده‌اند. پس از تونس، به ترتیب کشورهای سوایزیلند، مالدیو، افغانستان، نامیبیا، آفریقای جنوبی، الجزایر و ترکیه بالاتر از ایران قرار دارند.
 


مطابق گزارش سازمان جهانی بهداشت مصرف سرانه الکل در میان «تمام ایرانیان بالای ۱۵ سال» طی سال ۲۰۱۶ میلادی ۱ لیتر بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ بدون تغییر مانده است. سرانه مصرف الکل در دیگر کشورهای مسلمان از جمله امارات عربی متحده، قطر، ترکیه و لبنان نیز بالاتر از ایران است.
سازمان جهانی بهداشت سرانه مصرف الکل را در منطقه شرق مدیترانه که شامل ایران نیز می‌شود، ۶ دهم لیتر برآورد کرده است.
این گزارش همچنین نشان می‌دهد که یک دهم درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران طی یک ماه پیش از انجام این بررسی، مصرف سنگین الکل داشته‌اند. این نسبت در میان مصرف کنندگان مشروبات الکلی ۴.۱ درصد بوده است. همچنین ۰.۶ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران وابسته به مصرف الکل تشخیص داده شده‌اند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha