مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ورود این سازمان به موضوع خرید خدمات پیشگیرانه را هزینه‌بر خواند و در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر لزوم اضافه شدن خدمات بیمه‌های تکمیلی به بیمه پایه، گفت: ارائه خدمات بیمه‌ای در این قالب منوط به افزایش بودجه سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

الزامات افزودن خدمات بیمه تکمیلی به بیمه پایه

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ورود این سازمان به موضوع خرید خدمات پیشگیرانه را هزینه‌بر خواند و در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر لزوم اضافه شدن خدمات بیمه‌های تکمیلی به بیمه پایه، گفت: ارائه خدمات بیمه‌ای در این قالب منوط به افزایش بودجه سازمان بیمه سلامت خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، مهندس طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان، در عین حال بر لزوم پیش‌روی به سوی خرید خدمات پیشگیرانه از سوی بیمه‌ها تاکید کرد و گفت: همواره شعار نهادهایی که با سلامت مردم سر و کار دارند بر اساس تقدم پیشگیری بر درمان بوده است؛ چراکه این موضوع در بلند مدت می‌تواند سبب کاهش هزینه‌ها باشد.

وی افزود: البته متاسفانه این موضوع در بسته‌های ارائه خدمت دیده نشده است و ورود آن به بسته‌های ارائه خدمت زمان‌بر خواهد بود. این درحالی است که در حال حاضر بودجه فعلی سازمان بیمه سلامت پاسخگوی تامین چنین نیازهایی نیست، مگر بخواهیم از هزینه‌کرد در بُعد درمان کاسته و به هزینه در بخش بهداشت و پیشگیری بپردازیم که این امر نیز میسر نخواهد بود و مشکلات دیگری بر سر راهمان خواهد گذاشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر لزوم اضافه شدن خدمات بیمه تکمیلی به سایر خدمات پایه بیمه سلامت، ضمن بیان اینکه برخی خدمات پیشگیرانه نیز می‌تواند در پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد، گفت: بر طبق قانون برنامه ششم توسعه،‌ سیاست‌گذاری در خصوص بیمه‌های تکمیلی بر عهده وزارت بهداشت است و بیمه سلامت می‌تواند به عنوان بازوی کمکی در این میان ایفای نقش کند؛ اما، باید به این امر توجه شود که آغاز طرح بیمه‌های تکمیلی و ارائه خدمات بیمه‌ای در این قالب منوط به افزایش بودجه سازمان بیمه سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha