جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: 28030

بیماری های مادرزاد ناشی از اختلالات ژنیک و وراثتی تاثیری ویرانگر بر خانواده ها دارد اما انجام آزمایش هایی در دوران بارداری می تواند راهی برای پیشگیری و یا حد اقل آگاهی از بروز آن باشد.

سلامت نیوز : بیماری های مادرزاد ناشی از اختلالات ژنیک و وراثتی تاثیری ویرانگر بر خانواده ها دارد اما انجام آزمایش هایی در دوران بارداری می تواند راهی برای پیشگیری و یا حد اقل آگاهی از بروز آن باشد.

دریکی از بیمارستان های شهر پالرمو در جزبره سیسیل ایتالیا، یک روش آزمایش دقیق برای تشخیص بیماری هایی مانند بیماری خونی تالاسمی که در کشور های مدیترانه و جنوب شرقی آسیا رایج است، ابداع کرده اند.

نام این روش سلوسنتز یا تجزیه مایع جنینی است. در هفته دوم بارداری با کمک دستگاه سونوگرافی و از مجرای واژن، نمونه ای از مایع جنینی با سوزن کشیده می شود و با تجزیه دی ان ای ، بیماری تشخیص داده می شود.

تشخیص زود هنگام ، به فرد امکان سقط داوطلبانه جنین و پایان حاملگی را می دهد. در غیر اینصورت، در هفته دهم حاملگی، باید به دلایل پزشکی کورتاژ انجام شود، در حالیکه در تشخیص زود هنگام، بیمار فقط نیاز به تجویز یک قرص دارد.

ابداع این روش، خبر خوشی است برای کسانی که با چنین بیماری موروثی به نوعی دست به گریبانند، بیماری سخت تالاسمی که به آن کم خونی مدیترانه ای هم می گویند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha