شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 28031
 سلامت نیوز : پزشكان كانادایی در یك مطالعه جدید ادعا كردند كه استفاده از تلفن همراه می‌تواند روی توان تولید مثلی مردان تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، این پزشكان تاكید كردند مردانی كه سعی می‌كنند صاحب فرزند شوند اما به تشخیص پزشك كیفیت اسپرم‌های آنها نامطلوب است، باید استفاده از تلفن همراه را كاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر رانی شاملول از متخصصان بیمارستان اوتاوا در اونتاریوی كانادا و دستیاران وی در این باره متذكر شدند: به نظر می‌رسد كه استفاده از تلفن همراه باعث افزایش سطح تستوسترونی می‌شود كه در حال گردش در بدن است و در نتیجه كیفیت اسپرم‌ها كاهش یافته و توان بارورسازی در مردان كمتر می‌شود.

این گروه از متخصصان در بررسی‌های خود متوجه شدند مردانی كه از تلفن همراه استفاده می‌كنند مقدار تستوسترون در حال گردش در بدنشان بیشتر می‌شود، اما از طرف دیگر سطح هورمون دیگری موسوم به «لوتینیزینگ» در بدن آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گفته پزشكان، این هورمون نقش تولید مثل مهمی در بدن مردان ایفا می‌كند كه محل كنترل آن در غده هیپوفیز در مغز است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان چنین فرض كرده‌اند كه امواج الكترومغناطیسی كه از تلفن‌های همراه منتشر می‌شوند می‌توانند تاثیردوگانه روی میزان ترشح هورمون‌های مردان و توان بارورسازی آنها داشته باشند.

امواج الكترومغناطیسی در واقع موجب افزایش تعداد سلولها در غده جنسی مردانه می‌شود كه وظیفه تولید تستوسترون را برعهده دارد اما از طرفی هم سطح هورمون لوتینیزینگ را كه ترشح آن تحت كنترل غده هیپوفیز است كمتر می‌شود. با توجه به این تاثیرات دوگانه متخصصان تاكید كردند كه انجام مطالعات و آزمایشات دقیق‌تر در این باره ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha