شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 28032
 سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پزشكی درباره چگونگی وضعیت سازمان‌های بیمه‌گر درمان به دنبال ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: برداشت ما آن است كه سازمان‌های بیمه‌گر باید در حوزه وزارت بهداشت و درمان قرار گیرند.

دكتر سیدشهاب‌الدین صدر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هنوز لایحه‌ ادغام وزارت رفاه به مجلس ارایه نشده است اما نظر كمیسیون بهداشت و درمان مجلس آن است كه سازمان‌های بیمه‌گر در وزارت بهداشت قرار گیرند.

صدر با اشاره به بودجه حدود 16 هزار میلیارد تومانی حوزه سلامت در سال جاری و افزایش 50 تا 60 درصدی آن نسبت به سال گذشته، ادامه داد: این افزایش اعتبارات، دست وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر را برای واقعی كردن سرانه و تعرفه‌های درمان باز می‌كند. از طرف دیگر افزایش تعرفه‌ها همتراز با افزایش اعتبارات، بار هزینه‌ها به مردم تحمیل نمی‌شود.


وی با تاكید بر لزوم واقعی دیدن تعرفه‌های درمان 90، گفت: در صورتی كه سرانه درمان غیرواقعی در نظر گرفته شود در روند فعالیت بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی اختلال ایجاد می‌كند. به این ترتیب لازم است سرانه درمان واقعی شود و پول بیمارستان‌های دولتی پرداخت شود.

رییس كل سازمان نظام پزشكی گفت: با توجه به افزایش اعتبارات حوزه سلامت، وضعیت حوزه سلامت از نظر اعتبارات مناسب است. به این ترتیب شورای عالی بیمه نیز توجه كند تا افزایش تعرفه‌ها را خوب در نظر بگیرد.

رییس كل سازمان نظام پزشكی گفت: برای تعیین تعرفه‌های درمان 90 كارشناسی‌های خوبی با وزارت بهداشت صورت گرفته است. امیدواریم نتیجه كارشناسی‌های مشترك در شورای عالی بیمه تصویب و سپس به تصویب هیات وزیران برسد. كارگروه تعیین تعرفه‌ها ارقامی را برای رشد تعرفه‌های درمان در سال جاری اعلام كرده اما از آنجا كه هنوز این امر نهایی نشده، امیدواریم این میزان رشد مقداری واقعی‌تر شده و بسته‌ای كه برای رشد كلی تعرفه‌های درمان در نظر گرفته می‌شود مشكلات بخش‌های مختلف را برطرف كند.

وی در پایان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر افزایش نرخ ویزیت پزشكان قبل از اعلام رسمی تعرفه‌های درمان سال جاری، گفت: به صورت مكرر اعلام شده است كه پزشكان نباید تا زمان اعلام رسمی تعرفه‌ها به افزایش نرخ ویزیت‌ها و تعرفه‌ها اقدام كنند. در صورت گزارش این موارد، در این زمینه به شدت برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha