ماشین های لباسشویی یک وظیفه دارند- تمیز کردن- اما این بدان معنی نیست که آنها عاری از میکروب ها هستند. در حقیقت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که بعضی مواقع آنها می توانند باکتری های مقاوم در برابر داروها تولید کنند.

ماشین لباسشویی می تواند باکتری های مقاوم در برابر اثرات دارو ایجاد کند

سلامت نیوز: ماشین های لباسشویی یک وظیفه دارند- تمیز کردن- اما این بدان معنی نیست که آنها عاری از میکروب ها هستند. در حقیقت، یک مطالعه جدید نشان می دهد که بعضی مواقع آنها می توانند باکتری های مقاوم در برابر داروها تولید کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در یک مطالعه منحصر به فرد در بیمارستان آلمان مشخص شد که ماشین لباسشویی با شیوع باکتری های مقاوم به دارو در نوزادان ارتباط دارد. در این مورد گزارش شده ماشین لباسشویی بیمارستانی، پاتوژن های مضر را برای بیماران پخش می کند.

اما این بدان معنی است که این مطالعه پیامد هایی را برای واشرهای خانگی، به ویژه واشرهایی که با دمای کم آب استفاده می شوند، ایجاد نمی کند.

در واقع، ماشین های لباسشویی برای خلاص شدن از شر کثیفی ها و بو بوجود آمده اند، اما به گونه‌ای طراحی نشده اند که لباس ها را استریل کنند یعنی به اندازه کافی داغ نمی شوند تا هر شکلی از میکروب که روی لباس است را از بین ببرند. ولی این موضوع چندان هم مهم نیست، چرا که بیشتر باکتری های بدن و لباس های ما مضر نیستند.

در مورد فعلی، پزشکان بیمارستان آلمان متوجه شدند که نوزادان در بیمارستان خود آزمایشات مثبتی را برای یک نوع خاص از باکتریهای مقاوم به دارو داشتند. به گزارش بهداشت نیوز، این باکتری به دلیل ایجاد عفونت های جدی در مراکز مراقبت های بهداشتی، مانند خانه های سالمندان و بخش های مراقبت های ویژه، شناخته شده است.

نوزادان از این نوع باکتری بیمار نشدند، اما حضور این باکتری نگران کننده است، با توجه به اینکه می تواند شرایطی مانند ذات الریه، عفونت ادراری و عفونت زخم، به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، ایجاد کند.

محققان متوجه شدند که ماشین های لباسشویی باید بعنوان منابع ممکن برای آلودگی در مراکز بهداشتی و درمانی بررسی شوند.

در استفاده از ماشین های لباسشویی توصیه می شود که لباس ها در دماهای بالاتر یا با ضد عفونی کننده های کارآمد تر برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا شسته شوند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha