طبق نتایج یك مطالعه جدید، كار كردن در معرض میزان بالای آفت‌كش‌ها منجر به افزایش بروز خطر مشكلات قلبی در آینده می‌شود. محققان دانشگاه هاوایی با بررسی بیش از ۶۰۰۰ مرد به مدت سه دهه دریافتند مردانی كه در معرض بیشترین میزان آفت‌كش‌ها قرار داشتند در مقایسه با مردانی كه در معرض آفت‌كش‌ها كار نمی‌كردند، ۴۵ درصد بیشتر با ریسك بیماری قلبی یا سكته روبه‌رو بودند.

قرارگیری در معرض آفت‌كش‌ها خطر سكته را افزایش می‌دهد

سلامت نیوز:طبق نتایج یك مطالعه جدید، كار كردن در معرض میزان بالای آفت‌كش‌ها منجر به افزایش بروز خطر مشكلات قلبی در آینده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، محققان دانشگاه هاوایی با بررسی بیش از ۶۰۰۰ مرد به مدت سه دهه دریافتند مردانی كه در معرض بیشترین میزان آفت‌كش‌ها قرار داشتند در مقایسه با مردانی كه در معرض آفت‌كش‌ها كار نمی‌كردند، ۴۵ درصد بیشتر با ریسك بیماری قلبی یا سكته روبه‌رو بودند.

 دكتر بئاتریس رودریگز، سرپرست تیم تحقیق در این‌باره می‌گوید: این مطالعه بر اهمیت استفاده از تجهیزات محافظتی در طول قرار گیری در معرض آفت‌كش‌ها در زمان كار و همچنین كنترل شاخص‌های پرخطر بیماری قلبی در این گروه از افراد تاكید دارد.

از آنجایی كه طول مدت این مطالعه طولانی بود، محققان دریافتند بیشترین تاثیرات ناشی از قرارگیری در معرض آفت‌كش‌ها در طول ده سال اول قرارگیری بروز می‌كند. محققان همچنین دریافتند ارتباطی بین قرارگیری كم یا متوسط در معرض آفت‌كش‌ها و خطر بیماری قلبی یا سكته وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha