سلامت نیوز : یک فوق تخصص تغذیه با تاکید بر این که آنتی‌اکسیدانها و ویتامین‌ها نقش بسیار مهم و حیاتی در بدن دارند، معتقد است که از خشکبارها می‌توان به عنوان یک منبع غذایی مهم جهت تامین نیازهای آنتی اکسیدانی بدن بهره گرفت.

دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو باایسنا ، اظهار كرد: مواد آنتی اکسیدنی در خشکبار به وفور یافت می شود، این مواد باعث می‌شود شریان‌های قلب و مغز گشوده شود و از سوی دیگر به کبد کمک می‌کند چربی خون را کنترل کرده و آن را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اهمیت ویتامینها و نقشی که در بدن ایفا می‌کنند به نقش حیاتی ویتامین C اشاره کرد و گفت: مصرف ویتامین C به طور کلی به ارتقای ایمنی بدن کمک می‌کند و در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند نقش بسیار چشمگیری داشته باشد.

دكتر دانشور  به منابع مهم غذایی این ویتامین حیاتی اشاره کرد و گفت: مرکبات از منابع غنی ویتامین C هستند، فلفل شیرین نیز منبع مهمی است، اما در فلفل‌های تند ویتامین یاد شده به دلیل خاصیت تندی كه دارند اکسیده می‌شود، همچنین سبزیجات پربرگ، قارچ و جوانه گندم دارای مقادیر قابل توجهی از این ویتامین هستند.

وی خونریزی لثه در زمان شست و شوی دندان‌ها را از مهمترین نشانه‌های کمبود این ویتامین در بدن عنوان کرد و با اشاره به اهمیت حیاتی این ویتامین در خصوص نیازمندی هر فرد به آن در طول روز اظهار داشت: دو عدد پرتقال یا یک قرص جوشان تمامی نیازهای بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند و تامین آن به سلامت دندان، پوست و فعالیت صحیح کبد کمک می‌کند که این سه مقوله و سلامت آنها از اهمیت بالایی برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha