سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با وجود پیشرفت‌های بدست آمده در پیشگیری از ابتلا به سرخجه همچنان به طور متوسط از هر ۱۰ کودک در جهان سه کودک در برابر این بیماری مصون نیستند.

ابتلای سالانه ۱۰۰ هزار کودک به سندرم سرخجه مادرزای

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با وجود پیشرفت‌های بدست آمده در پیشگیری از ابتلا به سرخجه همچنان به طور متوسط از هر ۱۰ کودک در جهان سه کودک در برابر این بیماری مصون نیستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق تازه‌ترین مطالعات سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای اولین بار بیش از نیمی از نوزادان در جهان در برابر ویروس سرخجه واکسینه شدند. در سراسر جهان بیش از ۸۰ کشور جهان موفق به ریشه‌کنی این بیماری شده‌اند. این پیشرفت از طریق دسترسی گسترده به واکسن سرخجه به ویژه در کشورهای کم‌درآمد محقق شده‌ است.


بررسی‌ها نشان می‌دهد این واکسن در پیشگیری از ۹۵ درصد موارد سرخجه موثر بوده‌ است.
در اکثریت کودکان و بزرگسالان بیماری سرخجه عفونت خفیفی است که موجب تب خفیف و جوش‌های پوستی می‌شود. هرچند ابتلا به این بیماری در دوران بارداری خطرات جدی به همراه دارد. ۹۰ درصد از زنانی که در دوران اولیه بارداری به این ویروس آلوده می‌شوند بیماری را به جنین منتقل می‌کنند.
بیماری سرخجه در دوران اولیه بارداری به سقط، مرده‌زایی یا سندرم سرخجه مادرزادی در نوزاد منجر می‌شود که با نارسایی‌های شدید مادرزادی و معلولیت همراه است. ناشنوایی در دو سوم از نوزادانی که به سندرم سرخجه مادرزادی مبتلا هستند مشاهده می‌شود.


بنابر گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، هر ساله در سطح جهان حدود ۱۰۰ هزار کودک مبتلا به سندرم سرخجه مادرزادی متولد می‌شوند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha