سلامت نیوز :  یك فوق‌تخصص اطفال گفت: پاك كردن داخل گوش با گوش‌پاك‌كن نه تنها موجب تمیز شدن گوش نمی‌شود بلكه جرم‌ها را به سمت پرده گوش هدایت كرده و همین مسئله عواقب خطرناكی نظیر پاره شدن پرده گوش را به وجود می‌آورد.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس گرفتگی بینی را یكی از عوامل ابتلای كودكان به عفونت گوش میانی دانست و اظهار داشت: زمانی كه كودك دچار سرماخوردگی می‌شود گرفتگی بینی نیز به وجود می‌آید؛ این مسئله موجب عدم تخلیه ترشحات داخل بینی خواهد شد.

وی گفت: از آنجایی كه بین مجرای بینی و گوش ارتباط وجود دارد، اگر ترشحات داخل بینی كه بر اثر سرماخوردگی شدت یافته تخلیه نشود، وارد گوش شده كه در نهایت منجر به عفونت گوش میانی خواهد شد.

این فوق‌ تخصص اطفال، رعایت بهداشت و جلوگیری از سرماخوردگی مكرر را مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از ابتلا كودكان به عفونت گوش میانی بیان كرد و اظهار داشت: توصیه می‌شود مادران از پاك كردن گوش كودك خود پس از استحمام خودداری كنند.

هاشمی در ادامه این مطلب افزود: پاك كردن داخل گوش با گوش‌پاك‌كن نه تنها موجب تمیز شدن گوش نمی‌شود بلكه جِرم‌ها را به سمت پرده گوش هدایت كرده و همین مسئله عواقب خطرناكی نظیر پاره شدن پرده گوش را به وجود می‌آورد.

هاشمی در خصوص عوارض عفونت گوش میانی در كودكان خاطر نشان كرد: اگر این بیماری به موقع درمان نشود موجب تجمع مایع و تكرار عفونت می‌شود كه در نهایت پاره شدن پرده گوش را به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha